Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Exporter?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid synkat min iPod classic med min PC men nu när jag skaffat min MacBook så vill jag börja synka iPoden med den istället.
Problemet är bara att jag vill ha kvar alla mina betyg och spelningar i iTunes.
Därför undrar jag om det finns något program som man kan föra över musiken från iPoden till MacBooken som inkluderar antal spelningar och betyg .

Har hört talas om Senuti och Expod tillexempel. Exporterar dom betyg och spelningar?

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Tacksam för hjälp. God Jul.

Jag är inte helt säker här men finns inte antal spelningar och betyg under ditt konto i iTunes, dvs inte i din PC ? Jag sätter aldrig betyg och kollar inte antal spelningar så jag vet inte. Då räcker det ju med att du trycker på Auktorisera dator under Affär i iTunes när du ansluter din iPod Classic till din nya MacBook. Sedan kan du välja att föra över allt material på iTunes till iPoden eller så välja att göra det manuellt och sköta synkningen själv.
Observera att du bör avauktorisera ditt iTunes-konto din PC om du inte ska använda den längre. Man kan auktorisera upp till 5 datorer för ett konto, dvs köpa från iTunes på fem datorer.

Undrar om du i stället menar att du har musik på din iPod som inte är köpt på iTunes ? Då kan du göra på flera olika sätt, tex kopiera musiken till en DVD-skiva eller ett USB-minne och sedan föra över det till MacBooken. Tryck på Arkiv i iTunes. Sedan på Bibliotek - Exportera bibliotek - välj målmapp.

Se vidare här: http://support.apple.com/kb/HT1329?viewlocale=sv_SE
Börja gärna att se till att du har senaste uppdateringen för iTunes. Det är 8.0.

1
Bevaka tråden