Oseriösa firmabrev

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har klarat mig bra från bedragare som skickat brev till min firma. Bara lita förslag om byte av revisor o dyl. Men idag fick jag ett brev från European City Guide som tycker att jag ska skriva under ett papper där det står att jag vill "be published in our inter-professional Guide on CD-Rom and Internet". Där står mitt namn, min hemadress och vad jag utför i min firma. Sverige är underbart med sin öppenhet med information !

Bifogat är ett kuvert med adressen:
E.C.G, S.L.
c/Martinez Cubells n°6, 4°, pta 8
E-46002 Valencia

Jo, så står det förstår längst ned i högra hörnet att det kostar Euro 987 !
11.057 kr för att hamna i ett okänt informationsblad och för information som vem som helst kan hämta på Internet ?:tveksam: Hur extremkorkade är dom egentligen ? Ja, då menar jag både dom som försöker bedra folk och dom som svarar på detta.

Några fler som fått det här brevet ? Liknande brev ? Kommer det många nu till jul ?

CD-Rom?! Jisses - lever dom på 90-talet?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-12-23 21:12

Det här är väl ganska vanligt? Det påminner ju ganska mycket om bluffakturor och är nog inte så svårt att tjäna pengar på, annars skulle de ju inte fortsätta :-P.

Kanske ska sysselsätta mig med det nu under jullovet, se upp KaRo!

Ursprungligen av ahmedmo:

Det här är väl ganska vanligt? Det påminner ju ganska mycket om bluffakturor och är nog inte så svårt att tjäna pengar på, annars skulle de ju inte fortsätta :-P.

Kanske ska sysselsätta mig med det nu under jullovet, se upp KaRo!

Försöka duger men jag är nog ganska svårbluffad.
Mellan mig och kund/köpare går bara min faktura, inget annat.
Jag är inte äventyrlig av mig, köper aldrig lotter och svarar aldrig på kedjebrev och annat trams. Telefonförsäljare låter jag säga en mening och sedan säger jag "Nej tack". Alltid och utan undantag. Köper bara dataprylar i affär och av en människa.
Men som sagt; pröva gärna...;)

• Medlem
  • Thailand
  • 2008-12-23 22:33

De tjänar säkert bra på detta.

Jag som varit med länge fick ett liknande erbjudande första gången 1974. Då var det inte på CD utan i en telefonkatalog som ingen någonsin såg röken av. Då var priset några hundralappar, det tycks vara indexreglerat.

Bedrägeriförsök har i viss mån blivit en del av företagandet, men visst är det trist. Lönar det sig att anmäla?

1
Bevaka tråden