Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värme ejectar hårddisk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-22 00:58

Hej, vet inte riktigt var jag ska lägga detta eftersom det handlar om lite allt möjligt, men jag tror här är bäst...

Jag har en MacBook Pro, C2D, 15-tums från 2006 som jag köpt en extern hårddisk till (eg: intern i kabinett) som ansluts med USB.

Jag köpte nyligen Left 4 Dead och satte förväntansfullt igång att spela det idag. Således är jag inne i Windows XP via Boot Camp. Steam har jag installerat på min externa hårddisk eftersom utrymmet inte räcker till på den interna.

När jag spelat ett litet tag sätter plötsligt hårddisken igång att kopplas bort och kopplas in direkt igen, hela tiden (bli-DUNG, blu-DING, bli-DUNG, blu-DING låter det från Windows...)
Datorn är också svinigt varm. Jag har inte upplevt det här med något annat (Source-)spel, och när jag slutar spela slutar hårddisken också att ejecta. Först trodde jag att det var glappande sladdar, men nä...

Det blir förstås lite jobbigt att spela när spelets data försvinner konstant. Det kraschar inte men uppför sig konstigt.

Kan det finnas ett samband mellan värmen och hårddisk-ejectandet, eller är jag helt fel ute tror ni?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-22 04:04

Hm, verkade vara värmen, fick till lite mer luftflöde under datorn och då slutade det.

Vissa MBP blir väldigt varma i Windows. Kolla dina temperaturer så du inte förkortar livslängden på interna HD:n eller CPU:n..

1
Bevaka tråden