Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes importerar automatiskt och krashar!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 20:02

Igår började det med efter en om start av pcn så importerades all musik jag har på datorn igen , och fick gå igenom alternativen som man göra efter att ha installerat itunes för första gången , tvingades ta bort alla dubbletter vilket tog ett tag , men idag hände samma sak efter reboot , som tur va avbröt jag det . Men på senaste har itunes börja krasha också och efter jag stänger ner programmet säger windows att ett fel uppstod.

Vad kan detta bero på ? viktigas är import biten , någon inställning kanske ?
Tacksam för hjälp
William

Vilken version av iTunes?

Kanske ett trick av apple som bara är för windows användare ;D

När program kraschar på Windows kan det bero på konflikter mellan olika mjukvaror, det kan också vara Spyware som ligger i systemet och stökar till det, det kan vara filer som har hamnat på fel ställen, det kan vara att Windows inte läser rätt. Ja jösses, jag har haft alla möjliga feltillstånd när jag körde Windows så därför bytte jag till Mac för ett par år sedan.

Nå, du kan ju prova att återställa systemet till det datum när du vet att allt fungerade.
Detta görs i kontrollpanelen i Windows XP. Ibland hjälper det, ibland hjälper det inte.
Om det inte skulle hjälpa så rekommenderar jag dig att avinstallera iTunes och därefter ominstallera det. Självfallet så bör du ha en kopia på all musik innan du gör detta.
Om det fortfarande inte skulle lösa sig så kör en rensning av systemet - ta bort allt du inte använder. Kör anti-spyware och anti-virus, kör diskkontroll, kör defragmentering.
Om det fortfarande skulle vara massa strul, så töm datorn och återinstallera hela systemet.

1
Bevaka tråden