Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Express och Spotify

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har fått ordning på grejerna! Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-06 11:30

Eller hos grannen...? Kollat hur många trådlösa nätverk som finns i närheten? Provat att byta kanal? Använder du nätverket till Torrent-nedladdning eller annat krävande samtidigt?

  • Medlem
  • Malung
  • 2011-12-06 19:06

Godafton min damer och herrar!
Det hackar hela tiden när jag kör spotify till mina tre airport express enheter via airfoil. Jag kör Lion men min flickvän kör SL så det är nog inte problemet. Jag bor på vischan så jag tror inte att grannarna stör heller. Vad ska jag göra? Börjar helt fundera på att skaffa en trådlös ljudanläggning för det här är fan inte optimalt! Hjälp!!

Det behöver inte vara grannar som stör, det kan ju vara så enkelt att ni har någon annan utrustning i ert hem som stör signalerna. Prova att koppla ur enheter som skulle kunna störa för att hitta en potentiell felkälla. Lite pyssel, men det är det värt i slutänden.
Att skaffa en trådlös anläggning bör du avvakta med eftersom den också riskerar att störas om det nu finns något i hemmet som orsakar detta.

Skriv gärna hur det går och vad du kommer fram till så att det kan hjälpa andra i framtiden. Lycka till!

Jag hittade ett förslag på lösning på Spotifyproblem på tillverkarens hemsida som går ut på att installera om Spotify, har du testat detta?

Rogue Amoeba | Knowledge Base | Issues transmitting Spotify

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-12-08 17:46

Trådlösa telefoner och mikrovågsugnar KAN störa wifi.
Även en del andra apparater som använder samma frekvensband, till exempel 'trådlös TV-förlängare' (vad är det nu de heter?).

Kolla om du har en massa sådana apparater och stäng av dem.

Kan du byta mellan 2,4GHz och 5GHz wifi? (vad klarar AE?)

Bevaka tråden