Mellandagsrea MacBook?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenheter om det brukar finnas bra erbjudanden på MacBook under mellandagsrean? Ska köpa en men jag vet inte om jag ska köpa den innan jul eller vänta så att man kanske kan spara ett par kronor och köpa lite tillbehör istället.

Hur är det med Apple Retailers?

Senast redigerat 2008-12-17 21:23

hej

Jag undrar samma sak. Skulle gärna vilja veta tills på fredag för då är det tänkt att jag skulle köpa macbooken men om det blir nån mellandagsrea på t.ex. kullander eller applestore så väntar jag nog hellre.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-17 23:34

knappast.

Man har i regel ingen mellandagsrea på Appleprodukter på grund av den redan låga vinstmarginalen man har. Säljer man dem billigare tjänar man inget på själva produkterna utan får förlita sig till att folk köper tillbehör. Därför kan det bli tufft att rea ut Apple-datorer. PC City vet jag har lite rea ibland men a) det brukar vara utgågna modeller som de har kvar i lager, b) de har så himla mycket vinst ändå i sina enorma varuhus att de kan leva utan den "stora" vinsten på Apple-datorerna.

okej, då blir det det en 2.4ghz macbook alu imorron då :D. ska även försöka buda hem en iphone 16gb idag

Det låter som att Herr Paranoid just gett sig själv världens bästa jul i julklapp

haha . Tyvärr så förlora jag både iphone och 700 kr (A) men det ska iaf bli en macbook alu 2.4ghz direkt efter jobb imorron! vilket blir runt 18.00. (måste ta bussen hem först o sen bilen till kullander här i malmö, vill ju inte sitta på bussen med en dator för 15k ^^)

Ursprungligen av MrParanoid:

(måste ta bussen hem först o sen bilen till kullander här i malmö, vill ju inte sitta på bussen med en dator för 15k ^^)

Bor du i Rosengård eller?
Åker varje dag tvärbana och tunnelbana (och ibland även buss) med en dator för 29k^^

Blev en macbook 13.3" 2.0Ghz idag!

Kan meddela att det inte blir någon mellandagsrea på Kullander. Högst sannolikt inte hos någon annan APR heller.

Ursprungligen av ohennig:

Kan meddela att det inte blir någon mellandagsrea på Kullander. Högst sannolikt inte hos någon annan APR heller.

Såg precis att PC City har mellandagsrea, bland annat på nya macbook och en del iMac!

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-25 08:16

20" på hela mediamarkts sortiment i helgen i hela landet, dvs även på Apple-produkter

• Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-12-25 11:58

Mediamarkt. ungefär 6200 för en macbook

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-25 12:09

Jag köpte en Macbook Air 11.6 tums instegsmodellen för 7500 kr . Vilken julklapp till mig själv i efterhand. Macarna gick åt som smör i solsken.

Men dom hade en hel radda bärbara macar och ipads och imacs att sälja till 20 % rabatt.....mmm..

All heder åt MEDIAMARKT.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 12:37
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag köpte en Macbook Air 11.6 tums instegsmodellen för 7500 kr . Vilken julklapp till mig själv i efterhand. Macarna gick åt som smör i solsken.

Men dom hade en hel radda bärbara macar och ipads och imacs att sälja till 20 % rabatt.....mmm..

All heder åt MEDIAMARKT.

Tråkigt pris

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-25 13:40

Själv så slängde jag mig rätt in i elden för en MacBook Air 11" åt tjejen. Fick den med 1,4Ghz, 128Gb flashdrive och 4Gb ram för 9992. Kände mig rätt nöjd (om än lite blåslagen) efter jag kom ut ur butiken. Målet var att köpa en MacBook men det var i princip omöjligt att hinna fram.. Tror dock att hon blir minst lika glad för en Air :).

• Medlem
  • Solna
  • 2010-12-25 13:50
Ursprungligen av Mcus:

Själv så slängde jag mig rätt in i elden för en MacBook Air 11" åt tjejen. Fick den med 1,4Ghz, 128Gb flashdrive och 4Gb ram för 9992. Kände mig rätt nöjd (om än lite blåslagen) efter jag kom ut ur butiken. Målet var att köpa en MacBook men det var i princip omöjligt att hinna fram.. Tror dock att hon blir minst lika glad för en Air :).

Riktigt bra pris, kan tänka mig att det var rena rama kaoset i butiken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-25 18:44

Det var det. Minst sagt :). Nätt och jämt att jag kom därifrån med alla lemmar intakta.

Ursprungligen av zamson:

Riktigt bra pris, kan tänka mig att det var rena rama kaoset i butiken.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 14:03

Tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle ta mig ut till Mediamarkt bara för att kika imorse. Vaknade, insåg vilken hysteri det skulle vara (erfarenhet genom att arbetat på elgiganten en mellandagsstart) så jag vända på mig och sov till 11:00 istället.

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-12-25 15:05

Helt sjukt med folk på MM i Växjö, var där en timma efter de öppnade och det stod fullt med folk i kö redan med i princip två macbooks var.
Fanns bara 64gb iPad kvar. Råkade hitta en 16gb i en hylla på annan avdelning (ant. någon som ångrat sig) och kunde inte låta bli, trots att jag nyss sålde min iPad och köpte Galaxy Tab

Hade varit kul med en macbook air ist. för min nuvarande macbook pro 13", men fanns bara ett fåtal 11" kvar.

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-25 16:30
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 18:48
Ursprungligen av gunek:

Hade tydligen varit lugnt ändå vi öppning som jag förstod det.

1
Bevaka tråden