Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackad Wordpress blog skapar problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och tittar på en jäkla röra skapad av en hackad WordPress blog. I ett system vi använder finns det ett cron-script som hämtar mailen till ett Supportsystem där varje ärende får ett biljettnummer (ticket) och hanteras separat. Ärenden är ganska viktiga så vi har ett system som håller koll på att alla verkligen får svar och hur lång tid det tog osv.

I somras reagerade jag på att vår mailserver jobbade extremt mycket och lagrade oändliga mängder filer. Efter felsökning upptäckte jag att någon på vår interna nät skickade extremt många mail och efter att ha spårat vidare upptäckte jag att en WordPress blogg blivit "hackad" och drog iväg mail i takten av 10 i sekunden typ.

Bloggen raderades illa kvickt och sen slutade mailen komma.

Har fått lite indikationer på att det "saknats" mail men har inte förstått hur det kunnat gå till. Ikväll fick jag ett mail som gjorde att jag började felsöka noggrannare och inser att det finns en inbox med OÄNDLIGT med mail som gjorde att cron-scriptet bara struntade i innehållet. Mailen är till 99% studsar på spam:en som skickats via WordPress...

Apple Mail kraschar typ när jag försöker ansluta via IMAP så jag måste sitta via webbgränssnitt och radera dom 100 i taget. Galet, galet. Så illa!

Kan du inte radera hela mailboxen direkt på servern och skapa en ny, eller är det mail som skall vara kvar också?

Ursprungligen av Johan S:

Kan du inte radera hela mailboxen direkt på servern och skapa en ny, eller är det mail som skall vara kvar också?

Anledningen att jag började gräva i detta är att vi har några som mailat och tröttnar på att vi är dåliga på att svara. Vi bör svara på varenda mail så jag måste gå igenom alltihopa.

Tröttnade på att köra webbgränssnittet och satte upp regler i Apple Mail och försöker köra IMAP nu. Tar nog hela natten...

Kom på ett smartare sätt.

Nu kör jag Apple Mail på en Xserve QuadCore i racket så att kommunikationen mellan servrarna sker på Gigabit inom racket. Går RÄTT mycket snabbare. Sen "hanterar" jag mailen via ARD.

1
Bevaka tråden