Pixelgaranti iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har upptäckt tre väldigt störande döda pixlar på min iPhone, så därför undrar jag hur pixelgarantin ser ut. Går man till en Teliabutik och ber att få en ny, eller hur gör man? Måste man lämna in den och vara utan i flera veckor?

Ingen som vet något om detta? Får väl gå in i en Teliabutik och fråga någon gång efter jul, men hade helst hoppats på att ha lite mer kött på benen så att säga.

Förresten, måste jag ha med mig kvitto och garantibevis när jag går in i butiken, eller är det bara att dra dit spontant någon dag efter skolan?

Det finns rätt mycket om Apples pixelgarantier (som vanligtvis följer ISO-standard) här på 99. Den förbättrade sökfunktionen bör kunna leda dig rätt. Men om Apple inte valt att gå ifrån ISO på iPhone så torde det räcka för utbyte (skriver torde eftersom det finns olika typer av pixelfel som bedöms olika).

Kvitto ska du alltid ta med dig när du vill hävda garanti oavsett vilken vara det gäller.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-24 14:38

Det finns nog ingen pixel garanti. Ska du reklamera något så ta med kvittot.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:29

Apple har ingen noll-pixel-garanti. Men om du går till Telia bör du få den utbytt då många runt om i världen har fått det när man läser diverse forum.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-12-28 03:58

Jag hade en låst pixel på min iPhone. Fick den utbytt i Telia-butik utan kostnad. (Var dock tvungen att skickas iväg till verkstad, så jag fick leva med en sunkig lånemobil i knappa två veckor. Men det är smällar man får ta.)

Sådär! Nu har jag äntligen tagit tag i saken och lämnat in min iPhone. Det var inte några som helst problem.

Tyvärr så hade de slut på lånemobiler i butiken, och jag lyckas inte hitta min gamla mobil. :/ Men det löser sig väl...

Haft 2 iphones, båda med pixelfel. Pallade inte byta dom. Kan inte vara utan min iphone =P

Pixel Fix

Detta tips tål att upprepas.

Jag hade själv en död (stuck) pixel men lyckades få den att funka igen med följande webbapplikation:

http://www.ebaspace.com/iphone-app/

1
Bevaka tråden