Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag hem musiken?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som de flesta iTunes-användare har jag ett par datorer som är auktoriserade för användning av mitt iT-konto. Datorn hemma basen, det är här jag sammanför allt och utgår ifrån. Till mitt problem. Med datorn på jobbet har jag nyligen köpt in lite musik. Hur får jag hem det till min "bas"? Jag vet att jag lyckats med detta tidigare men har glömt hur. Jag använder en Iphone (synkad med hemdatorn). Måste jag synka telefonen till jobbdatorn, lägga in musiken från jobbdatorn, ta hem och lägga in i basen och sen synka om mot hemdatorn?!

Tack på förhand.

Daniel

I menyraden tar du Affär>Leta efter tillgängliga hämtningar...

Jag har gjort detta på hemdatorn. Det står bara att det finns inget att hämta eller typ din lista är uppdaterad. Går jag in på mitt kontos köphistorik ser jag mina köp från jobbdatorn.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-15 09:06

Ett vanligt USB-minne fungerar bra för mig. Bara att kopiera filerna.

Ok tack jag har en lösning. Men är det någon som förstår varför inte köpen uppdateras när jag letar efter hämtningar?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-16 09:55

Man kan bara hämta en gång.

Så när jag köper musik på min jobbdator tas de hem till den och sen har jag en chans att trycka på leta efter musik och då gäller det att göra det hemma.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-16 10:28

Ja, eller kopiera på ett USB minne, CD-skiva, skicka filerna med mail. Det är inte så avancerat.

All musik man köper på iTunes kan man väl ladda ned flera gånger på olika sätt.
Jag har gamla och nya iPod Touch och har ung samma uppsättning program/musik/bilder/video i båda två. Ibland tar jag bort några program och byter ut dom mot nya. Det gör jag genom att synkronisera med en av mina Mac:ar. Uppdateringarna för programmen kommer på båda iPoderna. Jag har inte märkt att det är bara en nedladdning som gäller. Köper jag tex ett program genom iPoden och AppStore kan jag sedan säkerhetskopiera det till båda datorerna.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-16 14:32

Nä man kan bara ladda ner filen en gång från iTunes music store.

http://support.apple.com/kb/HT1469?viewlocale=en_US
"When you buy a song or album from the iTunes Store, you are entitled to download it only once."

Men du kan kopiera filen själv fler gånger mellan dina datorer och iPod.

Ursprungligen av Mija:

Nä man kan bara ladda ner filen en gång från iTunes music store.
http://support.apple.com/kb/HT1469?viewlocale=en_US
"When you buy a song or album from the iTunes Store, you are entitled to download it only once."
Men du kan kopiera filen själv fler gånger mellan dina datorer och iPod.

Det där är väl lite hårklyverier ? Vi får kanske börja med att definiera vad vi menar med ladda ned, köpa och kopiera.;)
Jag kallar det för att köpa när jag ser ett program jag vill ha på iTunes och trycker på Buy. Sedan laddar jag ned (dvs överför) det på en iPod Touch. Vanligen fortsätter jag och kopierar och laddar ned programmet till min andra iPod Touch.

Jag tycker nog det är självklart att jag menade att man köper program el dyl en gång och sedan för över en kopia till iPhone/iPod/datorn.

McBoogie: du skriver helt rätt i ditt inlägg men du skulle istället ha tryckt på "Överför inköp på din iPod" under Arkiv i iTunes hemma. Då hade det förts över till din hemmadator.

1
Bevaka tråden