Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2x 24/26" på macbook pro (möjligt?)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger, är detta möjligt?
Jag vill alltså ha 2x.24", eller 2x26"

Jag räknar med att köra en splitter, och att jag får 50% upplösning på var skärm?
Men stödjer macbook pro detta?
vad kommer att hända med desktopen, kommer macbookpro att se det som en skärm, eller kan jag behandla dom som olika skärmar?, jag vill f.ex inte få dockbaren över båda skärmarna.

(Jag vill ha det som när jag kopplar in EN extern skärm där laptopen är en skärm och den andra externa är extra skärm, där jag kan dra över f.ex video.

Ursprungligen av FredrikNas:

Jag räknar med att köra en splitter, och att jag får 50% upplösning på var skärm?
Men stödjer macbook pro detta?
vad kommer att hända med desktopen, kommer macbookpro att se det som en skärm, eller kan jag behandla dom som olika skärmar?

Om du kör med en splitter, så är jag ganska säker på att datorn kommer att se det som en skärm, och därmed kommer eventuell menyrad och Dock att sträckas ut över båda.

Men om du väljer att ha Docken och menyraden på den interna skärmen i stället, så slipper du det problemet.

Men det finns ju andra lösningar för att kunna köra flera externa skärmar. Den här t.ex:
Gefen Inc. - USB to DVI

Kan kanske vara intressant för oss att veta vilken MacBook Pro-modell det handlar om. De har ju lite olika anslutningar och portar, och därför kan tipsen på lösningar kanske variera beroende på vilken modell det är.

Hej tack för bra svar,

jag har macbook pro 2008, inhandlad i juni.
A1260 står det på undersidan

hm fast jag vill ha macbooken stängd, och ha vänstra skärmen som main, och en exakt likadan till höger som sub skärm, som jag kan ha som extra skärmyta, utan att menybaren sträcks in på denna!

okej, ska se över det du postade.

De portar som kan vara relevanta är väl bara DVI och PCMICA porten? (expander korthållaren, är lite osäker om den heter så på mac) sen har jag 2 olika sorters FireWire portar..

Tack igen för bra forum & trevligt bemötande.

någon som vet någon direkt nackdel med att køra usb løsningen som Jesper næmner hær ovan?

Tack på førhand - Fredrik Naes

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-17 12:26

en lösning på dockproblemet kan ju vara att sätta docken till vänster och inte längst ner.

Hm, jo det är sant, men vad händer med bakgrunder, fönster etc?

1
Bevaka tråden