Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

modular rev/multieffekt?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-13 21:56

Är sugen på nånslags reverb med möjlighet att modulera alla parametrar, som nord modular fast för reverb och andra efekter, så man kan koppla så de styr varandra skönt.. Samt gärna kunna mappas till midi...

!!!
gratis/svajnbilligt
osx
!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-13 23:53

http://www.stanford.edu/~dattorro/DP4.htm
kanske...går att MIDI-styra på ett klurigt sätt...;)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-14 09:44

Hmm... visst borde det iofs gå att mappa upp vilket rev som hellst och modulera vissa grejjer, men skulle gärna villja kunna ha en rev / delay som stör varandra liksom, som micromodularblurr fast med flera efekter...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-14 11:08

SonicBirth :: About

ska prov adetta skiten..

Nu verkar du iofs vara i full gång med Sonicbirth, men jag tror det kunde vara värt att slänga ett öga på de andra alternativen, som Max/MSP/PD, Reaktor, SuperCollider, Plogue Bidule, CSound osv - det finns ju rätt många.

Jag har fått känslan av att gratisvarianterna är konstigare och skevare, men det är kanske bara ett plus?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-17 13:38
Ursprungligen av false messiah:

Nu verkar du iofs vara i full gång med Sonicbirth, men jag tror det kunde vara värt att slänga ett öga på de andra alternativen, som Max/MSP/PD, Reaktor, SuperCollider, Plogue Bidule, CSound osv - det finns ju rätt många.

Jag har fått känslan av att gratisvarianterna är konstigare och skevare, men det är kanske bara ett plus?

Kan man expotera en reaktor efekt så man kan kö den iandra program? eller är det i reaktor som man kör skiten?

Ursprungligen av enapa:

Kan man expotera en reaktor efekt så man kan kö den iandra program? eller är det i reaktor som man kör skiten?

Nej, man måste köra det via Reaktor. Vet inte om man kan paketera patchar på något sätt för Kore-användare, men det är ju inte samma grej som en AU eller VST.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-16 13:57

Ska kolla lite på dom, de verkade lite väl "kodiga" för min hjärna dock... reaktor känns liite väl enormt, men ska kolla omdet finns demo...

Vill ha en micromodular med rejält med efekter!!

NU!

g2 engine?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-17 11:11

Har tagit hem demon på den, finns ju inte några styringångar på så många fxparametrar , kan man skicka en lfo till en morf grupp och lfoa på det sättet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 12:06

du kan ju skicka cc-data ut och in igen och på så sätt styra så gott som alla parametrar.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-17 12:14

kan man släppa ut en LFO som midi? då kunde man ju även styra andra efekter..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 13:35

det kan du, men midi-upplösningen är ju inte nån hit, kan bli steppigt vilket kanske du gillar iofs.

1
Bevaka tråden