Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic installation över 6 timmar!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello,
Rätta mig om jag har fel,
Jag har powermac 2.2ghz os x leopard, samt nyköpt wester digital velociraptor 10000rpm
Skall det verkligen ta över 6 timmar att installera hela logic ca 40gb?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-13 17:47

Verkligen konstigt i så fall. Kopplat hårddisken via USB till tangentbordet möjligen? TGB'ts inbyggda lilla hubb har ibland bara USB1!

Ursprungligen av PF:

Verkligen konstigt i så fall. Kopplat hårddisken via USB till tangentbordet möjligen? TGB'ts inbyggda lilla hubb har ibland bara USB1!

Nej, just det som gör att man börjar undra,
Hårddisken är intern SATA DISK, och jag har bara denna = primärhårddisk!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-13 21:40

Apaskumt. Kanske är hårddisken för snabb för datorn eller nåt? Låter helt pizzarro.

Eh, det är helt i sin ordning. När jag installerade mitt Logic fick det stå över natten. Jag var nog uppe någon gång och bytte skiva.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-13 22:29

Aha. Jag körde minimal installation. Funkar prima för mig.

Det är väl loop-biblioteket som är merparten av installtionen. Så kör man en fullständig installation så tar det tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 15:47

Den läser väl väldigt långsamt från skivorna, kanske där problemet ligger.

Ursprungligen av Cartman:

Den läser väl väldigt långsamt från skivorna, kanske där problemet ligger.

En bekant installerade (av någon anledning) Logic 8 på samma dator men ena gången under Tiger och då tog det ca 2h men i Leopard tog det ca 6h... Verkar som om Leopard är boven.

Ursprungligen av Gilbert 2:

En bekant installerade (av någon anledning) Logic 8 på samma dator men ena gången under Tiger och då tog det ca 2h men i Leopard tog det ca 6h... Verkar som om Leopard är boven.

Man undrar ju det, samtidigt säger tumregeln att ju långsammare skivavläsning desto bättre läses data från cd/dvd spelaren.
Men, efter fräsch installation av leopard samt ny raptor hd kände jag ändå att det inte blev särskilld prestanda ökning snarare minskning, och detta märkte jag speciellt när jag lekte med ljudet i logic, men.. detta kanske för att det enormt ljudmassa som skall lagras i minnet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 10:25
Ursprungligen av Gilbert 2:

En bekant installerade (av någon anledning) Logic 8 på samma dator men ena gången under Tiger och då tog det ca 2h men i Leopard tog det ca 6h... Verkar som om Leopard är boven.

Jaha, jag har för mig att mina installationer tog två timmar, den ena på en G5 PPC 10.5, och den andra på en MBP Intel 10.5. Vilken dator hade han?

Ursprungligen av Cartman:

Jaha, jag har för mig att mina installationer tog två timmar, den ena på en G5 PPC 10.5, och den andra på en MBP Intel 10.5. Vilken dator hade han?

MP Dual Quad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-14 15:51

Så är det med nästan alla Apples pro program. Att installera Final Cut Studio tar tid det med. Tror det är 60GB med extra material. Jag klagar inte, Apples program är otroligt prisvärda.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-14 19:34

Tur man kör PC då, Sonar på 20 minuter

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 19:51

och Cockos Reaper på ~45 sek...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-12-15 16:18

måste man installera looparna när man installerar logic ?
(ingen aning men jag funderar fortfarande på att köpa logic)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 10:20
Ursprungligen av leere:

måste man installera looparna när man installerar logic ?
(ingen aning men jag funderar fortfarande på att köpa logic)

Nej, du kan välja bort det du inte behöver och bara installera programmen, då går det mycket fortare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-01 09:55

Min installation tog 2,5 timmar på en Macbook (vita med plastskal). Tryckte i hela skiten.

1
Bevaka tråden