Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook alu hänger sig i Indesign

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-12-12 21:51

Igår var första dagen jag körde Indesign seriöst. Jag upptäckte då ett mycket otrevligt problem. Indesign hänger sig och badbollen dyker upp ganska ofta när man flyttar runt, scrollar eller drar i rullisterna i ett dokument. Hela datorn hänger sig så att det inte går att göra någonting i ca 20 s, och i indesign går det inte att göra något i under ca en minut.

Programmet har aldrig kraschat. Men skoja inte om hur är irriterande detta är.

Jag tänker ringa Apple på måndag, jag misstänker att det är problem med grafikkretsen då jag har haft andra problem som tyder på detta.

Någon som har haft liknande problem eller har någon annan idé på vad som kan vara fel?

Det låter inte som ett hårdvarufel.

Istället låter det som att någon konstighet i antingen din systeminstallation eller indesigninstallation. Vilken version av system och InDesign har du?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-12-13 11:32

OS X 10.5.5 och Indesign 5.0.4. Det nog kanske lite långsökt att det skulle vara hårdvaran, men det är fortfarande min bästa gissning. Någon idé på vad jag skulle kunna prova. Ominstallation av Indesign?

Det spelade ingen roll vilken visningskvalité jag använde i programmet.

Uppdatera till 10.5.6, eller nergradera till 10.5.4?

Låter som ett otrevligt problem, har du lyckats kört CS3 innan?

1
Bevaka tråden