MobileMe - publicera bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

Nappade nyss på att testa MobileMe. Jag har lyckats ladda upp lite bilder till servern. Jag kan också gå in och titta på bilderna via den webadress som skapades just för denna mapp av bilder. Men för att titta på bilderna måste jag knappa in mitt lösenord till MobileMe för att kunna titta på dem.

Mitt önskemål är att kunna publicera lite bilder som kan ses av andra genom att de inte har tillgång till mitt lösenord samt eventuellt skapa ett alternativt lösenord enbart för dem som jag vill ska kunna ta del av bilderna. Går det?

Om jag är inne i MobileMe och markerar en mapp och trycker på "ladda upp" kommer det bara upp ett fönster som säger att det max går att ladda upp 1 GB och att jag ska välja filer på hårddisken. Varför?

Blir det skillnad när prövotiden om två månader går ut, eller...?

Tacksam för svar...

Anders

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-13 00:15

Vet inte om jag har förstått rätt men t.ex. mina bilder kan hittas på http://gallery.me.com/MobileMeUsername. Om du fortfarande måste skriva in username och password så har du antagligen aktiverat username/password på inställningrna för albumet.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-13 17:18

Lättast är väl att lägga upp albumen via iPhoto där kan du också styra lösenordskyddet till albumen.

Jo, det ultimata är att lägga upp gallery's från iPhoto eller Aperture. Där kan man bestämma åtkomst och man har incremental synk. Genialt enkelt.

Tack för svaren. Jag kunde nu lösa problemet...

1
Bevaka tråden