Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya uppdateringen dödar datorn!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-12 19:31

Har en MB 2,0 av senaste snitt. Nu efter uppdateringen som skulle lösa problemet med att datorn flippar ur om man drar ur eller sätter i en kontakt i viloläge, så flippar datorn ur utan att man håller på med sladdar i viloläge. Hände igår, hände idag.

Datorn hänger sig alltså i viloläge utan att man gör något. Antagligen om man låter den stå för länge. Eller, måhända, jag har ju faktiskt stoppat i strömsladden. Det kan vara det. Härligt att de gör problemet värre än innan...

Eller är det bara jag?

Uppd:
Förlåt! såg att SMC inte gått igenom ordentligt för jag hade den här igen. Så nu har jag uppdaterat ordentligt. Kan ha varit det... Jag återkommer om det inte är så...

Uppd 2:
Problemet lyder: Datorn blir svart efter vänteläge. Ibland. Inte särskilt kul.

Senast redigerat 2008-12-12 20:52
  • Medlem
  • Motala
  • 2008-12-13 00:56

Va?
Jag har en macbook av senaste modell (alumacbook) och jag har inga som helst problem med att rycka strömsladden eller sätta i den i viloläge? Det har jag gjort flera fånger och den har aldrig vaknat eller nåt av det?

  • Medlem
  • 2008-12-13 01:03

widde: Nä, det verkar som att det är slumpmässigt eller nåt... Eller efter en viss tid. Får se imorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-13 01:58
Ursprungligen av jac:

widde: Nä, det verkar som att det är slumpmässigt eller nåt... Eller efter en viss tid. Får se imorn.

Jag skulle gå tillbaka till Apple med datorn. Jag har haft min ett par veckor nu, o jag har aldrig haft sånt problem. Jag låter min dagligen gå i vila o vakna upp, o sen rycker sladden osv, o jag har som sagt inte haft ngt problem alls.

jag har liknande problem på min iMac Alu (rev A), det började efter uppdateringen till 10.5.6. Efter vila vill inte datorn komma igång igen. Skärmen är svart men man hör att datorn är på. Jag tror fläktarna håller på men mycket svagare än vid normal användning. Det sker inte efter korta vilostunder utan bara om datorn varit i vila under natten t ex.

Sökt på Apples diskussioner och har precis provat att återställa SMC. Hoppas det funkar. Vi får se imorgon när datorn har vilat över natten.

Senast redigerat 2008-12-17 13:42

Spännande. Min iBook G4 ville inte starta riktigt. Första uppstarten efter uppdaterinmgen gick bra så jag ska inte påstå att det var den som låg bakom, men när jag precis startade den efter att den varit avstängd i ett par timmar slocknade den helt efter att äpplet kommit fram och symbolen under snurrat ett tag. Helmysko, trodde att det blivit fel vid uppdateringen och startade från Leopardskivan, men fick samma mystiska avstängning mitt i uppstarten. Efter en nollställning av PMU har den däremot fungerat som vanligt.

  • Medlem
  • 2008-12-17 18:51

Jag har inte haft problemen sen jag skrev sist. Det är nog det jobbigaste med datorer, att de lever sitt egna lilla liv...

Det gick bra imorse när datorn vaknade ur nattens vila.

Att återställa SMC verkar ha löst problemet...

1
Bevaka tråden