Modellnr på reparerade iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som har fått era iPhone 3G utbytta av någon anledning via Anovo, skulle ni kunna
höra av er vilka modellnr. ni har under om i iPhone? Själv har jag haft 2 st med amerikanskt modellnr. MB048LL. I Sverige ska de enligt tabell finnas MB489KS/A
MB496KS/A, MB500KS/A
se länk.
http://support.apple.com/kb/HT1937
Jag skulle jättegärna vilja veta vad de är för skillnad mellan amerikansk o svensk t.e.x...
Varför skickar Anovo amerikanska iPhones till kunder som får sina enheter utbytta?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-11 17:28

De borde dessutom låsa sig till operatören ATT vid uppgradering till 2.2. Om de inte gör det så är det också intressant. Jag skulle kräva skriftligt åtagande från Apple/anovo att det är OK att använda telefonen i Sverige. eller är den officiellt upplåst?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-12-11 20:07

Tycker denna passar bättre under Garantier & Service så *vips* så flyttade jag den dit.
/Mod

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-11 20:22

Fick min telefon utbytt av Anovo och mycket riktigt är den nya telefonen en MB048LL. Men gör det någon skillnad? Troligtvis inte.

Vad jag har förstått av Teliatjejen jag har haft kontakt med så är de i stort sett slut på
alla iPhones i sverige. En enkel slutsats skulle kunna vara att Anovo får tillskickat enheter från usa i detta fall. Min telefon är köpt i sverige hos telia och den har inte låst sej när jag har uppgraderat till 2.2.

1
Bevaka tråden