Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

webb-byggarfråga - visa annan url

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 12:28

Problemet:

Min sida ligger på en server (utrymme som min internetleverantören tillhandahåller gratis). URL:en dit är lång och svår att komma ihåg, så därför köpte jag ett domän från Loopia. Hos Loopia kan jag ställa in så att besökare automatiskt skickas vidare till min hemsida.

Fråga:

Går det att ordna så att mina besökare inte behöver se den långa krångliga adressen om de knappar in den enkla adressen?

Om du använder dig av Loopias tjänst LoopiaDNS ser du bara till och ha inställningen Vidarebefordra, då skapas en frame som gör att det är ditt domän som syns i adressraden. Tänk också på att ha rätt attribut på funktionen target i dina länkar så de öppnas inom din frame.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 17:44
Ursprungligen av Mikael E:

Om du använder dig av Loopias tjänst LoopiaDNS ser du bara till och ha inställningen Vidarebefordra, då skapas en frame som gör att det är ditt domän som syns i adressraden. Tänk också på att ha rätt attribut på funktionen target i dina länkar så de öppnas inom din frame.

Det låter väldigt smidigt.

Hur blir det med php-variabler? Av typen:

www.kortadress.se/?lang=se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-13 00:50

Om det verkligen är så att det är DNS:en som skickar dig rätt så borde det inte vara något problem. Om det är en server som skickar vidare requesten kanske det inte fungerar, men det borde de ha tänkt på tycker jag.

1
Bevaka tråden