Tysklands första Apple Store öppnad i München

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Runt 4000 personer väntade på att dörrarna till Tysklands första Apple Store skulle öppnas i lördags den 6 december. Flera kändisar, bl.a. flera spelare ur fotbollsklubben FC Bayern München dök upp.

Butiken ligger mitt i Münchens centrum, direkt runt hörnet från Marienplatz, där det berömda rådhuset ligger. Den lär inte vara lika stor som en amerikansk Apple Store men har två våningsplan och samma struktur som en amerikansk butik.

Jag har inte varit där än men ska självklart ta med mig kameran för att dokumentera butiken!

Länkar:

Apple Store - Rosenstraße - officiella sidan

Home - Apple - Macwelt - Tyska MacWelt (IDG)

Apple Store München eröffnet - MACup blog - Video med intervjuer mm

Apple Store München eröffnet [Upd.] :: Mac Life Online :: Die Seite der Mac Life - Mer video från öppningsögonblicket

Eröffnung Apple-Store - Vereint unter dem Apfel - Stadtleben - sueddeutsche.de - Süddeutsche Zeitung, södra Tysklands största tidning

Tips: För alla nyfikna finns det billiga direktflyg från Norrköping och Köpenhamn med Cimber AIr

• Medlem
  • Torsby
  • 2008-12-10 18:21

Det var på tiden, att apples blir offentlig i Europa. Jag väntar på en "Store" i Sverige.

Ursprungligen av Maci20:

Det var på tiden, att apples blir offentlig i Europa.

Vad är det med just den här butiken som gör att du tycker att de blir "offentliga i Europa"?

För det finns redan ca 20 i Storbritannien, 2 i Schweiz, och 1 i Italien.

Apple Retail Store - Store List

Men visst, ju fler desto bättre.

Varför inte i Berlin?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 15:29
Ursprungligen av ztaafen:

Varför inte i Berlin?

Därför att Apple Tyskland kontoret ligger i München.

//Rob

• Medlem
  • Torsby
  • 2008-12-18 21:10

Varför inte i Stockholm, Göteborg eller Karlstad ???

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-18 21:14

Det finns väl en Apple Store i London ?

WT - Det fanns då i september i år

1
Bevaka tråden