Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo 8 bit simulator???

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

En töntig fråga kanske, men kan man på något sätt spela Nintendo 8-bitspel på en MAC?

Från killen som la av när Nintendo 8-bit fortfarande var i ropet

/Mr B

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-09 21:39

Googla så kommer du hit tonvis med info.

Min favorit är Nestopia.

Ursprungligen av Thomaz:

Googla så kommer du hit tonvis med info.

Min favorit är Nestopia.

tack så mycket för tipset:), nu ska jag bara förstå mig på hur man spelar på tangentbordet istället för på konsol, såg att man kunde ställa in tangentbordet i Nestopia...några inställningstips? Såg att det fans flera knappar som var utplacerad på tangentbordet som jag inte kännde igen...

Mvh MrB

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-10 06:30
Ursprungligen av MrBuckley:

tack så mycket för tipset:), nu ska jag bara förstå mig på hur man spelar på tangentbordet istället för på konsol, såg att man kunde ställa in tangentbordet i Nestopia...några inställningstips? Såg att det fans flera knappar som var utplacerad på tangentbordet som jag inte kännde igen...

Mvh MrB

Jag köpte mig en handkontroll med USB en gång i tiden som fungera utmärkt. Ä du lite seriös i ditt spelande så kan det vara en bra investering - speciellt om man gillar o koppla in datorn till sin TV.

Ursprungligen av Thomaz:

Jag köpte mig en handkontroll med USB en gång i tiden som fungera utmärkt. Ä du lite seriös i ditt spelande så kan det vara en bra investering - speciellt om man gillar o koppla in datorn till sin TV.

Har du någon aning om vad man kan köpa en usb konsol som funkar??, jag har ju gammla konsoller men finns det usb adaptrar till dem??

Tack för alla tips och råd

Ursprungligen av MrBuckley:

Hej!

En töntig fråga kanske, men kan man på något sätt spela Nintendo 8-bitspel på en MAC?

Från killen som la av när Nintendo 8-bit fortfarande var i ropet

/Mr B

Hah, då är jag lika nördig. Killen som fortfarande använder ett original-Game Boy med Tetris från -89. Det är ju bara så bra, finns inget som slår känslan med åtta (8) bitar.

  • Medlem
  • 2008-12-09 22:18
Ursprungligen av Snabeldrake:

Hah, då är jag lika nördig. Killen som fortfarande använder ett original-Game Boy med Tetris från -89. Det är ju bara så bra, finns inget som slår känslan med åtta (8) bitar.

Ååh. Jag önskar att jag hade kvar mitt Game Boy.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Hah, då är jag lika nördig. Killen som fortfarande använder ett original-Game Boy med Tetris från -89. Det är ju bara så bra, finns inget som slår känslan med åtta (8) bitar.

Håller helt med, det blir liksom inte bättre. Less is more:)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-09 21:58

Här är en sida som bara handlar om emulatorer.

The Emulator Zone - Your Source for Emulation!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-10 10:05

Är de någon som vet var man bäst hittar ROMs då? Jag kolla iof bara runt lite snabbt men hamna mest på sidor som hade gett mig 30 virus o trojaner om jag haft windows. Any Idea?

Ursprungligen av Minto0:

Är de någon som vet var man bäst hittar ROMs då? Jag kolla iof bara runt lite snabbt men hamna mest på sidor som hade gett mig 30 virus o trojaner om jag haft windows. Any Idea?

Jag hittade den här sidan, fanns alla spel jag letade efter.
http://www.theoldcomputer.com/Libarary%27s/Emulation/NES/ROMs/NES_roms_summary%200-L.htm

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-11 12:18

Det finns USB-adaptrar till NES och SNES kontroller på RetroZone
och dessa fungerar bra. Har också en Logitech Dual Action som jag tycker är riktigt skön att lira med.

Ursprungligen av Mach2:

Det finns USB-adaptrar till NES och SNES kontroller på RetroZone
och dessa fungerar bra. Har också en Logitech Dual Action som jag tycker är riktigt skön att lira med.

Tack för tipset men om jag vill använda min Zapper Gund verkar USB adaptrarana inte funka

1
Bevaka tråden