Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömkabel för PowerMac G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-12-09 19:51

var hittar jag en strömkabel för en g5 powermac? min polare har tappat bort sin och vet inte mycket om sånt

har letat på apple store men kan inte hitta, har letat som fan på nätet och bara hittat en i usa men den passar säkert inte i våra kontakter

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-12-09 20:26

har hittat en på amerikanska ebay men man måste ha en omvandlare för kontakten, annars funkar den nog bra

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-09 21:25

om jag inte är helt ute och cyklar, sa ska det ga att koppla in vilken ström slad som helst i den...
alltsa, samma som pa en PC och förmodligen din display det brukar vara sana tre pinnar i kontakten, sa saldden ska väl ha tre sma slidor...

Ursprungligen av reSet:

om jag inte är helt ute och cyklar, sa ska det ga att koppla in vilken ström slad som helst i den...
alltsa, samma som pa en PC och förmodligen din display det brukar vara sana tre pinnar i kontakten, sa saldden ska väl ha tre sma slidor...

Det stämmer, dock så finns det en version av PowerMac G5 som har en annorlunda kontakt.

Annars har de nog den vita originalsladden på t ex Macoteket, om du vill ha den.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-12-16 11:48

detta råkar vara just den modellen med fyrkantigt uttag så man kan inte ta vilken som helst

jag gick till min lokala apple handlare här i helsingborg och dom kunde faktiskt beställa en kabel åt mig

1
Bevaka tråden