2,5" HD och extra FireWire case?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ni någon bra web-butik som har 60 eller 80 GB 2,5" HD och FireWire case för likadan HD? Sakerna får gärna komma från samma ställe så man inte behöver mickla med olika frakter mm.

Jag har glyttat på InWarehouse, Datorbutiken och Komplett. InWarehouse ligger bra till med 80 GB hd och en snygg ManTec FW-kasett.

Sakerna är till min tilltänkta TiBook ..jag flyttar från 160 GB* utrymme till 40 GB och jag tycke det är trångt idag...

*80 GB + 80 GB lånad HD av en kompis som inte orkar fixa sin dator..

• Medlem
  • Skövde
  • 2003-07-01 14:04

Kolla med Palle på Powerpc

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-01 14:30

Nu kommer säkert alla hoppa på mig, men Speedmania har faktiska billiga chassin. Man kan iofs inte köpa disken ifrån samma ställe, men jag tror nog att prisskillnaden i många fall kan väga upp de extra fraktkostnaderna.

/arvid

Pristoppen 2,5" IBM/Hitachi Travelstar 80 GB (priser inkl. moms)

InWarehouse - 2661:-
Datorbutiken - 2999:-
Dustin - 3494:-
Macoteket - 3619:- :rolleyes:

2,5" 60 GB HD, alla märken (inkl. moms)

Dustin - Fujitsu 1994:-
InWarehouse - Fujitsu 2064:-
Komplett - Hitachi 2231:-
Macoteket - Fujitsu 2244:-

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-02 13:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av arvid
Nu kommer säkert alla hoppa på mig, men Speedmania har faktiska billiga chassin. Man kan iofs inte köpa disken ifrån samma ställe, men jag tror nog att prisskillnaden i många fall kan väga upp de extra fraktkostnaderna.

/arvid

dom är dessutom snygga till tibook

Köp en 3.5" 300GB:are istället

• Avstängd
  • International user
  • 2003-07-02 14:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström

Köp en 3.5" 300GB:are istället

Pris??

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
http://www.speedmania.se/images/fire_640.jpg

Köp en 3.5" 300GB:are istället [/B]

Hehe, det får bli när jag skaffat DV kamera..

• Oregistrerad
  • 2003-07-02 18:40

Ursäkta min okunskap här men, duger det med en vanlig 3,5" IDE-disk i ett sådant chassi? Eller är det någon specialanpassad disk?

Citat:

Skrevs ursprungligen av micke_finland
Ursäkta min okunskap här men, duger det med en vanlig 3,5" IDE-disk i ett sådant chassi? Eller är det någon specialanpassad disk?

Stoppa i en helt vanlig IDE-disk, helst en ATA-66, ATA-100 eller ATA-133 modell.

Det chassit's ställ fick mig att tänka på nåt... finns det "vertical-stand" för t.ex. bärbara datorer... eller de rekommenderas kanske inte att köras "på kant"... kunde se fräscht ut när man ställer den i TV hörnan...

1
Bevaka tråden