Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvitto eller serienummer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-07 14:25

Jag ska ringa Apple imorn ang. ett garantiärende. Jag har köpt min macbook genom tiigar arbetsgivare vilket stället till lite problem med kvittot... Brukar det räcka med serienummer hos apple eller måste jag luska fram ett gammalt kvitto tror ni?

Tacksam för svar

När jag har reparerat något och haft med kvittot har Mac Forum i Göteborg inte tittat på det utan kollat i sin dator direkt för att se att datorn/saken är köpt genom Apple. Allting finns ju registrerat där. Skulle kanske vara så att du behöver legitimera dig eftersom det är köpt genom en firma (fast ditt namn står väl på kvittot ändå ?).
Jag vet inte hur det är i andra affärer men såhär har det fungerat för mig.

Jag köpte en begagnad iMac Alu som "död", men när jag kollade
hos Apple var det över 2 år kvar på AppleCare, de bytte moderkort
helt utan kvitto, bara serienummer på maskinen och så skrev de
över den på mej i deras register.

Killen jag köpte den av var andra ägaren och visste inte om att
den hade AppleCare när videodelen tvärdog.

Har tyvärr inte kvar mitt kvitto på AppleCare, dock kvittot på datorn. Kan det ställa till problem vid ev. reparationsärende?

Är det lilla kvittot så pass värdefullt?

  • Medlem
  • 2010-03-01 21:43
Ursprungligen av FiftyOne50:

Har tyvärr inte kvar mitt kvitto på AppleCare, dock kvittot på datorn. Kan det ställa till problem vid ev. reparationsärende?

Är det lilla kvittot så pass värdefullt?

Det räcker gott med kvittot på datorn. Kontakta Apple för att få hjälp med din reparation.

1
Bevaka tråden