Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös usb-adapter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-24 06:55

Jag vill ha tips på en trådlös nätverks-adapter som funkar till min gamla mac mini. Jag har en D-link men den är värdelös - trots uppdateringar av drivrutiner.
Tack!

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-28 19:29

Om Apple nu är så Good tycker man företaget kunde ha åstadkommit en trådlös nätadapter som funkar på andra än Air. Apple USB nätadapter lär ju bara stödja den modellen. Jag har äldsta modellen av MacMini och den har ingen möjlighet att ansluta med annat än kabel. Så en rimlig lösning vore väl en USB trådlös adapter. Eller?
Shitlistor säger mig ingenting. Finns det en adapter som duger eller finns det inte??

Jag har provat några wlan usb-adaptrar (förmodar det är sån du menar) och inga har varit till belåtenhet, men Alla Mac Minis skall ju gå att beställa med inbyggd Airport och får man bara upp lådan skall det väl gå att installera tycker man.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-28 20:46

Tack för hjälpen.
Jag har en ny iMac men tänkte behålla min gamla mac mini och ansluta den trådlöst, minst bekymmer så – trodde jag.
Men jag är inte beredd att lägga ner så mycket pengar och besvär på saken, så det får väl bli kabel i fortsättningen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-30 18:32
Ursprungligen av torjo:

Om Apple nu är så Good tycker man företaget kunde ha åstadkommit en trådlös nätadapter som funkar på andra än Air. Apple USB nätadapter lär ju bara stödja den modellen. Jag har äldsta modellen av MacMini och den har ingen möjlighet att ansluta med annat än kabel. Så en rimlig lösning vore väl en USB trådlös adapter. Eller?
Shitlistor säger mig ingenting. Finns det en adapter som duger eller finns det inte??

Hur menar du egentligen? Antar att du menar USB -> Ethernet-adapter? Den vill du väl inte ha då du redan har en fungerande Ethernet-port på mac minin.

Som jag förstått det så har du en Airport som inte fungerar med din Mac mini? Vilket Mac OS X har du på Mac mini:n och vilken Airport station har du? Ser nu att du kanske inte ens har Airport kort i Mac minin? Om du inte vill in och installera kort i datorn (är hyfsat svårt) så kolla på Airport-sticks på macoteket så ser du vilka som fungerar med Mac.

1
Bevaka tråden