Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Connect360 spelar inte alla filer....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Har ganska nyligen laddat ner connect360 till macen (OS X 10.4.1) och har dragit en nätverkskabel till mitt xbox360. Så långt är allt väl...
Men när jag ska kolla på filmer via connect360 så klarar den bara av att visa wmv-filerna och inte de avi-filer som jag har ligger i den mappen. Enligt connect360´s hemsida så ska de stödja även avi numera. Men jag hajjar inte vad jag gör för fel?!

Musiken och bilderna fungerar annars perfekt. Så skulle jag få filmerna att funka så är det här såå väldigt smidigt.

EDIT* Har senaste uppdateringen av connect360.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-12-04 07:15

Du kör inte demo-versionen? Den visar ju bara typ fem filer per mapp...nu gör du säkert inte det men det är väl säkrast att fråga.
Har du fått ned uppdateringen till Xboxen som lägger till stöd för fler filformat?

Trodde bara att man behövde göra en generell uppdatering på xboxet men det behövdes ju göras en vid filmerna också så att säga. Alltså när jag fick upp att det inte funkade så stod det faktiskt att jag skulle hämta hem något från xbox live. Efter att jag hade gjort det så fungerade det fint!

Däremot så fick jag inte mkv filer att funka.. Men de kanske de inte skall göra heller. Ska kolla xbox lista på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 11:59
Ursprungligen av sundancekid79:

Trodde bara att man behövde göra en generell uppdatering på xboxet men det behövdes ju göras en vid filmerna också så att säga. Alltså när jag fick upp att det inte funkade så stod det faktiskt att jag skulle hämta hem något från xbox live. Efter att jag hade gjort det så fungerade det fint!

Däremot så fick jag inte mkv filer att funka.. Men de kanske de inte skall göra heller. Ska kolla xbox lista på det.

Jag tror inte xbox stödjer mkv tyvärr.

1
Bevaka tråden