Powerbook 15" .. funderingar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade för ett tag sen tänkt införskaffa en liten nätt 12" iBook, men slogs av tanken, när man ända ska köpa nått, varför inte kräma på "lite"

Det är då en pb 15 som fallit mig på läppen.. men funderar lite..

Om jag har fattat det hela rätt så har det kommit nya versioner av både av 12" och av 17", men inte av 15":aren ..

Den är gjord av annat material, sämre grafikkort mm?

Så undrar, ska man införskaffa en nu (inom 3-4 veckor) eller bör man vänta?

Tack på förhand

Jag brukar bli så där löjligt entusiastisk varje gång jag skaffar en ny bärbar, men jag tror att jag aldrig blivit SÅ ohyggligt superentusiastisk någon gång, som över PB15"...
OK, det är titanium, så den kommer väl att bli lite repig med tiden, men vilken apparat...!
17"-aren är för klumpig att bära med sig, 12"-aren blir skärmen liten på efter en tid... 15" är helt perfekt.
Jag har inte hittat några nackdelar i grafiken, DVD i fullskärm funkar galant, för första gången kan jag layouta med uppslag utan att kisa, det är bra längd på timelinen i sekvensprogram... många fördelar! En nackdel tycker jag är den där onödiga plåtluckan på baksidan (extramoment om man flyttar omkring den mycket, och behöver koppla till och från pryttlar, framför allt ethernetkontakten sitter trångt under gångjärnet för mina klumpiga fingrar...) och luckan känns inte så där jättegedigen heller.

Tackar!

Japp, tror knappast att jag skulle ångra mig ifall jag köpte in 15":aren om 2 veckor .. bara det att om det sker en uppdatering dvs en förnyelse av 15":aren inom en snar framtid kanske det är värt att vänta?

Skulle vara kalas å slippa oroa sig för repor etc

Den är snart nio månader sen PB 15 uppgraderas senast. Sju/sex månader sen PB 17 och 12 introducerades.

Jag tror nya revisioner är bara bakom hörnet.

Står en skön sak på macrumors.com om en 15" Tablet PC av Apple..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 11:21

Med tanke på hur lång tid som gått sedan några nya (och framför allt 15") Powerböcker kom och att Steve Jobs inledde året med att det här året skulle bli något speciellt för bärbara datorer och att hälften av Macarna som säljs skulle vara bärbara måste något hända snart.

Skulle gissa på att det kommer nya versioner på Macworld CreativePro Conference & Expo i New York den 14-18 juli.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Står en skön sak på macrumors.com om en 15" Tablet PC av Apple..

Ehrm.. Borde inte Apple tillverka en Tablet Mac och skippa Tablet PC?

1
Bevaka tråden