Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det där med gränssnitt...

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-30 23:14

Screen Shots - Bulk Rename Utility

Rename multiple files with the click of a button. Batch renaming made easy.

Herregud...

Källa: Daring fireball

haha a jäklar, man måste gå en utbildning för att hantera det ser det ut som

Det här är nog ett exempel på vad som är "torrt tekniksnack" för mig (se Naughty or Nice-tråden). Bara för mig. Det beror på att jag inte fattar något av innehållet. Men om man gör det är det säkert jättekul.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-30 23:19
Ursprungligen av KaRo:

Det här är nog ett exempel på vad som är "torrt tekniksnack" för mig (se Naughty or Nice-tråden). Bara för mig. Det beror på att jag inte fattar något av innehållet. Men om man gör det är det säkert jättekul.

Först läser du texten "with the click of a button. Batch renaming made easy." och sen tittar du på bilden hur det ser ut.

Inte mycket tekniksnack alls.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-11-30 23:19

Ungefär som det såg ut när man skulle konfiga en internetuppkoppling med modem i OS 7.xx. Jag hade ett Global Village modem och var lika överlycklig när det fungerade.

KaRo, Macens gränssnitt är ju sketenkelt.

Här har en kille skrivit ett PC-program som hjälper(?!) en att döpa om filer om man har dem i massor. Som vanligt när tekniker utan någon som helst känsla för gränssnitt får tag i det hela blir det katastrof.

Ser det programmet ut som ngt som skulle vara enkelt att använda?

OK, jag tror jag förstår andemeningen i detta. Kul...:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-30 23:40
Ursprungligen av KaRo:

OK, jag tror jag förstår andemeningen i detta. Kul...:tveksam:

Om du inte tycker något är kul eller vill skriva något vettigt så får du gärna strunta i att kommentera.

Ursprungligen av acke:

Om du inte tycker något är kul eller vill skriva något vettigt så får du gärna strunta i att kommentera.

Det jag har skrivit är på inget sätt en kritik av dig eller din tråd.
Du skriver väl inte tråden för att få medhåll av alla utan för att få olika kommentarer ?
Om man inte kan så mycket om Mac så känner man sig hela tiden osäker om man har fattat rätt, därav min kommentar och tveksam-smiley. Den var inte riktad mot dig. Trodde det var uppenbart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-30 23:36

En till bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-01 00:04

Ok, om du säger det så. Jag läser inte "torrt tekniksnack" som något positivt men nu struntar vi i det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 15:18

Blir bättre och bättre. Titta på det här: http://www.billproduction.com/BillVirtual_KB/BillRed_scrsht.gif

Källa: Daring Fireball

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-08 16:52

Acke, går inte att se bilden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 18:19
Ursprungligen av High|ander:

Acke, går inte att se bilden

Jaså, jag får upp den. Är det så för alla? Vad får du för felmeddelande då?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-12-08 18:26
Ursprungligen av acke:

Jaså, jag får upp den. Är det så för alla? Vad får du för felmeddelande då?

Nu fick jag upp den. Fick Service Unavailable förut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 18:28
Ursprungligen av High|ander:

Nu fick jag upp den. Fick Service Unavailable förut

Fin va, ser ut som de har spillt ut gränssnittet. Herregud.

Jösses ! Är väl tom för mycket för en tekniker.
Kul med den lilla killen överst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 18:53
Ursprungligen av KaRo:

Jösses ! Är väl tom för mycket för en tekniker.
Kul med den lilla killen överst.

Ja herregud. Kugghjul, lås, bilder blandat med snodda saker från Apple. Man tror ju att det är ett skämt. Det här måste ju vara det värsta som finns att hitta?

Ursprungligen av acke:

Ja herregud. Kugghjul, lås, bilder blandat med snodda saker från Apple. Man tror ju att det är ett skämt. Det här måste ju vara det värsta som finns att hitta?

Bilder snodda från Apple?

Ser inget jag känner igen, och hoppas inga delar av det gränssnittet någon gång vart med i ett OS från Mac..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 22:16
Ursprungligen av Ajohansson:

Bilder snodda från Apple?

Ser inget jag känner igen, och hoppas inga delar av det gränssnittet någon gång vart med i ett OS från Mac..

Bilden är ändrad. Såg inte ut sådär förut. Den här är mycket bättre även fast den är dålig. Säger en del om hur dålig den gamla var.

Den gamla såg mer ut som den här (här har du Software Update symbolen):
http://www.billproduction.com/screenshot_lite.jpg

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-11 22:16

Bilden är ändrad, det var en annan häromdagen.

Programmen som den här Bill skriver är ju typiskt sådant som man kan göra under tiden man lär sig (fast det här är ju extra smaklöst). Håller på att lära mig programmering just nu, och känner igen det lite. Man lär sig en funktion som man sedan försöker göra något användbart program med, och i Bills fall blir det någon mash-up av virtualiserad/emulerad indata-hantering..

Förresten, tycker ni inte att man sedan man bytt till Mac blivit mycket mer petig och krävande gällande enhetlig design av gränssnitt? I och för sig finns det ju ingen enhetlighet i Windows överhuvudtaget ;). Men jag kommer på mig med att föredra Safari över Firefox (som använt sedan 1.0) på grund av gränssnittet. Dessutom hoppas jag på att iChat ska fungera med MSN så jag kan använda iChats gränssnitt ;).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 00:37
Ursprungligen av Ajohansson:

Förresten, tycker ni inte att man sedan man bytt till Mac blivit mycket mer petig och krävande gällande enhetlig design av gränssnitt? I och för sig finns det ju ingen enhetlighet i Windows överhuvudtaget ;). Men jag kommer på mig med att föredra Safari över Firefox (som använt sedan 1.0) på grund av gränssnittet. Dessutom hoppas jag på att iChat ska fungera med MSN så jag kan använda iChats gränssnitt ;).

Jag har aldrig switchat men det tror jag garanterat. Spelar ingen roll att Adium ser nästan likadan ut. Det känns inte rätt, tror det har och göra med avstånd i gränssnittet och göra.

Jag gillar Apples tänk, en uppgift ett program. Haltar lite och passar bättre in i UNIX och LInux världen där det kommer ifrån början men ni förstår vad jag menar. Mail, iCal och Adressbok i separata programmen starka kopplingar mellan programmen. Inte massor med funktioner i Safari utan cleant gränssnitt. Vill man ha väderleks-toolbars och stock-info alltid synligt går man över till Firefox.

Sheisse. Heja Automator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 00:53

Passa inte riktigt in här. Inte dåligt men flera symboler är snodda. Flest från Apple men även en från MS. NetBooks: Hands On With The Intel Convertible Classmate

Källa: Daring fireball

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 22:51

Jesus !:confused:
Någon Google Chrome blir det inte för mig !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 01:04
Ursprungligen av KaRo:

Jesus !:confused:
Någon Google Chrome blir det inte för mig !

Hur menar du?

Ursprungligen av acke:

Hur menar du?

Ja, det kan man fråga sig ?:tveksam:
Jag såg fel. Google Chrome står precis över så jag trodde det var en sida från den.
Men det handlar om internet radio. Fast det är fortfarande; Jösses !;)

Bevaka tråden