Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu var det andra macen på 3 dagar trasig.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-29 16:16

Jo jag skrev för några dagar sedan att min imacGlob dött vilket verkar vara fallet. Nu verkar min andra mac också gå sönder denna gång "sista imac G5". Allt ljud är borta och datorn vill inte veta av några högtalare över huvudtaget (varken interna eller externa). Den visar att den inte har någon ljudin eller utgång och den lämnar ett tomt hål mellan Airportsymbolen och timemachine logan i menyraden. När jag knappar in höjning och sänkning av ljud så står visar datorn en "förbudssymbol".
Har ljudkortet gått sönder?

Sök lite här angående digitalt ljud.

Ljudutgången klarar BÅDE analogt och digitalt ljud ut. Den kan ha hängt sig i digitalt läge. Det finns en liten brytare Inne i hålet som hängt sig.

Prova dra in och ut ett par gggr med en plugg.
det går även peta med en tandpetare av bra kvalité.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-29 16:34

löst sig... iallafall temporärt.

Efter lite trixande som du föreslog samt omstart och sedan låtit onyx rota lite så är iallafall systemljudet tillbaka.

Nåja... Det planerade nyinköpet för den nyligen kraschade Globen kommer läggas högre upp i prioriteringslistan. Vill eller kan inte vara utan dator helt.

Se till att ha ordning på dina data bara. har du en äldre dator vore det ytterligare salt i såret om den pajjar att dina bilder/musik försvinner....

Bra backup är inte så svårt fixa.
Allt från att bränna DVD-skivor med 4GB data per styck är OK....

1
Bevaka tråden