Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slippa bekräfta tömning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Papperskorgen. Om jag musklickar och håller in knappen så att jag får upp menyn där jag väljer "töm", kan jag då på något sätt slippa bekräfta att jag vill tömma? Behövde inte göra det på min gamla, med tiger. Så jäkla Windowsmässigt och jobbigt att måsta bekräfta det man redan valt att göra....

Finder > Preferences > Advanced.

Prova Finder>inställningar>avancerat och se till att rutan 'Varna innan papperskorgen töms' INTE är iklickad, så blir det nog bättre.

härligt! det är de små sakerna.... tack.

Det lättaste är väl att hålla nere alt-tangenten samtidigt som du tömmer den? Då slipper du bekräfta. Då kan du dessutom vara säker på att du inte gör misstag.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-17 09:03

Går det att köra något kommando liknande shift+del för omedelbar eliminering? (alltså radera utan papperskorgen?)

Om du högerklickar på övre listen i ett finderfönster kan du Anpassa verktygsfältet och lägga till en behändig "raderingsknapp". Visserligen slipper du inte papperskorgen men filerna flyttas direkt dit utan att du behöver dra dit dom med musen.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-17 11:31

tackar för det tipset!

Vassego!

1
Bevaka tråden