Film till itunes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hällefors
  • 2008-11-24 03:41

Jag vet att det finns en massa trådar om hur du lägger in film i itunes, men jag är väl en idiot för jag har försökt med videora och handbrake och får det inte att fungera. I videora får jag fel med codec och med handbrake så säger den att jag inte har någon källa och ingenstans att lägga den. Okej jag suger riktigt ordentligt på engelska så jag har problem att fatta.Filmen jag försöker ändra är en img film. Så skulle någon kunna hjälpa mig att steg för steg lära mig hur man gör, och vi kan väl säga att den kan va i dummis stil alltså helt kårkad
Hoppas på svar
Mvh masse
Ps helt ny här på forumet.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-24 03:53

Eftersom du säger img film antar jag att det är en avbild från en dvd.

Du gör helt rätt i att använda handbrake vilket är perfekt till att omvandla DVD-filmer till iTunes / Frontrow / AppleTV / ipod kompatibelt format.

Det första du måste göra är att komma åt innehållet i skivavbilden (IMG filen) vilket du enklast gör genom att dubbelklicka på den. Det som händer är att skivavbilden hamnar som en liten vit hårddisk på skrivbordet.

Det andra du gör är att starta handbrake och gör följande:

1. Handbrake frågar automatisk efter källa (source) när det startar ( annars kan du komma åt det via source knappen eller CMD-O ). Du markerar då den Vita Hårddisken som antagligen ligger under enheter (Devices) och klicka på Open.

2. Efter att handbrake har sökt igenom filen efter information kan du nu välja Titel, Destination mm. (jag föreslår att du bara ändrar Titel och Destination)

3. Under knappen "Toggle Presets" får du upp en utragslåda där man kan välja olika format. Välj helt enkelt AppleTV för iTunes kompatibilitet. Notera att det står "Output Settings: AppleTV" under Destination.

4. Klicka på start

Nu skall filen fungera med iTunes.

Ett tips!

När du importerat filmen i itunes (drag och släpp) så högerklicka och välj "Visa Info".
Genom detta kan du ställa in bla Filmtitel, Kategori, Beskrivning och framförallt lägga in en snygg omslagsbild som gör att det ser väldigt läckert ut i Frontrow.

Lycka till!

Och förresten Välkommen till 99.se!

• Medlem
  • Hällefors
  • 2008-11-24 14:43

tackar tackar. håller på nu och testar med en film

1
Bevaka tråden