• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 14:37

Hej!

Jag har en MB av senaste modell. Min första mac öht, dessutom. Jag hoppades att det skulle bli en gemytlig upplevelse och den har varit rätt gemytlig om man bortser från att jag inte kan skriva ut över nätverk, eller inte längre kommer åt vår pc (utan att ha ändrat grejer). Så, över till problemen:

En del har rapporterat att datorn inte går igång när man lyfter på locket. Det hände för några dagar sen och nu igen. Upptäckte att den vita lampan fortfarande lös när locket var stängt, så den hamnar väl någonstans mellan viloläget och igång. Batteriet töms iaf.
Så jag gjorde en hårdavstängning (fyrasekunderstricket) och satte igång den. Startade upp Firefox först och sen itunes. iTunes ville uppdateras till 8.0.2 och det tänkte jag vore bra, så jag startade installeringen och väntade lite. Sen efter ett tag kollade jag på hur det gick och då snurrade badbollen när jag pekade på uppdateringsprogrammet. Så jag tvångsavslutade det programmet och nu kan jag inte starta något program. Ikonen kommer upp i dockan, men den hoppar några gånger och sen händer det inte så mycket. Inte ens den lilla lampan kommer upp.

Jag har inte startat om än, för det orkar jag inte göra så snart efter den förra omstarten (omstartsfria macar? Säkert...).

Jag kanske inte ska nämna att laddaren inte alltid börjar ladda när man sätter i den, utan man kan behöva pilla med den...

Nu ska jag starta om och se vad som händer... Eländes elände...

EDIT: Datorn fastnade när den skulle stänga av (grå skärm och muspekare). Hårdstängde av den och nu funkar den. Pratade lite med Apple också.

Senast redigerat 2008-11-21 15:19