Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine med Belkins trådlösa USB-hub?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är lite sugen på att köpa Belkins trådlösa usb-hub - den svarta, ni vet. Verkar smidigt. Smidigt är viktigare än snabbt för mig, kanske ska tilläggas.
BELKIN NETWORK USB HUB 5-PORT - USB-hub för nätverket!

Har några undringar, dock. Dels om den passar med Airport Express. Det finns ju ethernet-utgång på expressen så den BORDE gå att koppla in men man vet aldrig... alltid bäst att fråga er först.

Sen är jag lite nyfiken på Time Machine också. Tror ni det funkar att ansluta en extern hdd till Belkin-hubben och sen hubben till expressen - och få Time Machine att funka via den vägen? Ingen dealbreaker om det inte går...men det vore nice.

Tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-29 10:37

Jag hade en Belkin USB-hub hemma i någon dag för några veckor sedan. Den funkade sådär faktiskt. Både skrivare och hårddisk funkade bra från början, men när jag väckte datorn från vila hittade jag inte tillbaka till prylarna i rummet bredvid.

Det känns som om Belkin inte riktigt tagit Macanvändarna på allvar. Visst, den har stöd för Mac OS, men det stödet är inte fullt utvecklat är min känsla. Idén är ju verkligen bra, men den håller inte hela vägen i mitt tycke.

Det ska tilläggas att jag kopplade den till min D-link 3g-router, så jag har tyvärr inga svar på dina frågor. Men jag skulle gissa att den funkar med Time Machine. Hårddisken dyker ju upp som vanlig extern disk, och jag tror inte systemet känner av om den sitter någon annanstans eller direkt i USB-porten på datorn.

1
Bevaka tråden