Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NXE Snart i alla våras Xboxar - NXE tråden

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

New Xbox Experience

Vissa gillar det, vissa hatar det men snart är det här. New Xbox Experience bör dyka upp på Xboxen som en uppdatering klockan 23.00 ikväll förmodligen då det nästan med säkerhet lär komma 00.00 GMT.

UPDATE: Verkar vara kl 11.00 svensk tid imorgon

Några av nyheterna i NXE är:
* Helt omdesignat gränssnitt (OMGYUM)
* Möjlighet att hyra filmer etc. med hjälp av Netflix tjänst.
* Du kan nu spara spel på hårddisken och slippa pumpa DVD läsaren (DVD skivan måste dock vara i för "upphovsrättskäl?".
* Skapa din egen personliga avatar
* Och ännu mer...

Du kan nu göra Mii's, oj jag menar Avatarer i din Xbox.

För att installera NXE uppdateringen ska det räcka med att starta upp din Xbox, iaf enligt MS.

Så vad tycker ni? Själv är jag glad att denna uppdateringen kommer, man får lite Apple känsla över sin Xbox. Man slipper skämmas mindre för att det är en Microsoft produkt, synd att det inte fanns en uppdatering som tystade de jefla fläktarna dock

Senast redigerat 2008-11-18 21:27
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-11-18 23:01

Är det någon som har fått chansen att prova NXE tillsamans med Connect360 på OS X, fungerar det utan problem?

Ursprungligen av joakimo:

Är det någon som har fått chansen att prova NXE tillsamans med Connect360 på OS X, fungerar det utan problem?

Bör funka, men ska kolla för säkerhet när jag kommer hem och har uppdaterat Xboxen.

UPDATE!
Testat med Connect360, funkar att streama som vanligt.

@henkebarn: Japp, gratis för alla med Xbox 360.

Senast redigerat 2008-11-20 00:00

Gäller det alla Xboxar med Xbox Live alltså? Så länge Media Centret funkar med Rivet/Connect360 och jag kan spela mina spel så är jag glad.

1
Bevaka tråden