Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsregister Online

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 15:15

Jag är styrelseledamot i en liten förening som ger ut en ungdomstidning. Jag letar efter ett online-medlemsregister som är billigt (per månad), klarar prenumeranthantering (etiketter, import & export av olika medlemsregisterfiler) och det vanliga.
Har ni några tips? Inte FM eller nåt eget PHP.

Surfar man hittar man ju ett par, men om man aldrig har haft med dem att göra så är man skeptisk. Men om man blir rekommenderat nåt av en 99 så känns det bättre!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-18 07:42

Du bör inte välja SportWeb. Dom är helt Windows-orienterade. Det är mer en slump att det fungerar med Firefox. Och dom är för unga i branchen också (2003 tror jag).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 07:48

Tack för tipset! Mer tips hade varit kul och bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 10:05

Inga andra tips här? Att marknadsföra sin egen produkt är också ok

jag är ute i samma ärende, hittade ett FM-system som heter "Medlemmen" som vi ska titta närmare på.
Mallverkstan: FileMaker: Medlemmen

Men, jag tar också gärna emot tips!

Hej

Jag har arbetat med ett sådant system som ligger och väntar på att bli klart.

Min tanke var att erbjuda ett enkelt system med ett litet antal funktioner men till en hyfsad månadskostnad. Man kan nå systemet via en egen filemakerklient eller via ett webbgränssnitt.

Min fråga är vad ni anser som en för er rimlig kostnad?

Stefan Johansson och jonnyandersen, ni ser att i första inlägget står det att FM inte är ett alterantiv? Hade det inte stått så hade jag förstås också rekommenderat det + att det finns riktigt bra diskussioner om olika lösningar för medlemsregister här på 99 redan. Tex denna: http://www.99.se/utveckling/91639-medlemsdatabas.html (se tex inlägg 12 som är från mig).

Senast redigerat 2008-11-27 07:46
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-27 00:02

Ett engelskspråkigt alternativ skulle kunna vara Wild Apricot.

Membership Management Software | Wild Apricot - Member Management

1
Bevaka tråden