Problem att handla på Apple.se?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Jag skulle handla nåra Ipod Touch på Apple.se idag.

Och när jag skulle bekräffta köpet så kom detta upp:tveksam::

BEKLAGAR...
Vi kan inte bekräfta kreditkortets giltighet. Var god kontakta ditt kreditkortsföretag eller din bank för att försäkra dig om kortets giltighet.

Om du vill kan vi spara din beställning till senare.

Va menar dom att dom inte kan bekräfta kreditkortets giltighet?

Någon som har haft liknande problem?

Mvh
Anders

Flyttade tråden till "Apple Store"- forumet.

/Mod

Det kan ju vara så enkelt som att något system var nere just då, att de inte hade kontakt med kortföretaget just då.

Prova igen.

Vilken typ av kort var det? Kanske en korttyp som inte funkar där...

Jo jag har prövat vid flera tillfällen, det är ett visa kort.

Ursprungligen av Anders1979:

Jo jag har prövat vid flera tillfällen

Då är det väl bara att följa deras uppmaning att kontakta din bank och kolla om det har hänt något med ditt kort.

det är ett visa kort.

Ett "riktigt" Visa-kort, eller ett "Visa Electron"?
Electron-korten har ju vissa begränsningar...

Ajuste det har jag inte tänkt på.. Kan det vara så att ett electron inte funkar :S.. tror att mitt kort är ett "riktigt" visa men är inte 100% har inte plånboken på mig just nu för att kolla.

Men annars om det är så att mitt kort är ett Electrone,går det inte att handla på detta kort på applestore eller?

Ajuste det har jag inte tänkt på.. Kan det vara så att ett electron inte funkar :S.. tror att mitt kort är ett "riktigt" visa men är inte 100% har inte plånboken på mig just nu för att kolla.

Men annars om det är så att mitt kort är ett Electrone,går det inte att handla på detta kort på applestore eller?

Om det har upphöjda tecken är det ett riktigt visa, om det är tryckta tecken är det ett elektronkort. Och nej, elektronkort går inte att handla med på internet.

Hmm oki.. men jag kan juh betala min taxiresa med mitt kort :S.. ioförsig de kanske man kan göra med ett elektronkort

1
Bevaka tråden