nu har Apple lyckats - vilken ska man köpa

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är idag ägare av en powerbook och sitter med den o förredigerar dokumentärer på.

Har faktiskt tyckt att det funkat bra.

har aldrig tänkt införskaffa någon stationär eftersom jag trivs med det bärbara alternativet.

men nu är man såld på de nya burkarna.

Känner helt enkelt starkt för att köpa en G5 och en plattskärm

Och jag tycker den nya burken är kanon snygg och framför allt ser den mer gedigen o proffsig ut jämfört med tidigare plastiga modeller.

Men vilken av burkarna ska man köpa för i första hand redigering?

Björnström tyckte den med dubbla g5.

själv hade man tänkt sig mellanmodellen - är det ett dåligt val - är det bättre att lägga till de tusen extra o satsa hårt på tuffingen.

tips tack

• Medlem
  • 2003-06-29 13:09

Svårt att veta, eftersom bara Apple vet hur snabba/långsamma de andra modellerna är. Det är inte säkert att de är snabbare än de dual-modeller som du nu kan köpa för en "spottstyver"...

Jag tycker du ska fördela kostnaden för din datorutrustning på den tid du ska använda den - precis som med löner, hyra, och dina intäkter.

Säg att du är en Pro-användare som ofta behöver snabbare dator, fördela kostnaden på 18 månader. Andrahandsvärdet sätter vi till 20% (en rimlig nivå enligt mig som handlar med beg).

(priser ifrån AppleStore exkl moms)

1.8GHz med GeForce FX 5200: 19.996,-
kostnad: 889,- per månad

2x2GHz med ATI Radeon 9600 Pro: 25.196,-
kostnad: 1.119,- per månad

Endast du kan avgöra om det går att motivera 250kr per månad (25% mer) för att få en dator som troligen är nästan dubbelt så snabb.

troligtvis är det mer prisvärt att köpa en dual.

vilken skärm ska man ha tille n sådan om någon kan rekomendera

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
troligtvis är det mer prisvärt att köpa en dual.

vilken skärm ska man ha tille n sådan om någon kan rekomendera

Det hänger ju på vad du ska använda den till. Behöver du färgkorrigering kan LaCie 22" Blue Electron vara ett alternativ - annars skulle nog två 19" Samsung 191T LCD passa fint med burken (dom har silver/aluminum-ram) och kostar ca 5.500,- styck.

1
Bevaka tråden