Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka BBB-mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ställt in min BBB-mailadress i Mail på min bärbara nu och allt lirade. Jag fick in mina tidigare mail och jag kunde även skicka. Men nu 2h senare kan jag inte skicka mail, den står bara och snurrar och får inte iväg mailet. Har inte rört några inställningar. Nya mail rullar in som vanligt utan några problem.

Någon som råkat ut för samma?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-11-16 00:17
Ursprungligen av Markus P:

Har ställt in min BBB-mailadress i Mail på min bärbara nu och allt lirade. Jag fick in mina tidigare mail och jag kunde även skicka. Men nu 2h senare kan jag inte skicka mail, den står bara och snurrar och får inte iväg mailet. Har inte rört några inställningar. Nya mail rullar in som vanligt utan några problem.

Någon som råkat ut för samma?

Vad har du för SMTP-inställningar då?

För mig som sitter på BBB-fiber fungerar följande:
Servernamn: smtp.bredband.net
[X] Använd förvalda portar
[X] Använd SSL
Autentisering: ingen

Prova även att trycka Kommando-0 (noll) för att få upp aktivitetsrutan. Den kanske kan ge en hint om vad det är som gör att den inte kommer vidare.

Japp, har precis samma inställningar.

Edit: Har nu hittat felet. Min airport hade ändrat nätverk när jag starta om och jag surfa via grannens nätverk som antagligen inte hade BBB.

Nu skall man bara kika hur man får sitt trådlösa nätverk förinställt så den inte hoppar över till nån annans.

Senast redigerat 2008-11-16 00:45
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-16 00:43

Kan ju vara att servern tillfälligt är nere. Detta kan ju bero på flera saker bl a uppgradering av mjukvara eller andra problem som strömavbrott, fast bredbandsbolaget borde ju rimligtvis ha någon form av egen strömförsörjning typ dieselgenerator.

1
Bevaka tråden