Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prenumerera via iCal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iCal-fråga där jag inte kan svaret. Jag hittar ingen bra vägledning i "Hjälp". Jag har skapat en grupp i iCal där jag prenumeranter på ca: 20-25 stycken kalendrar som jag har på Google. Jag lade alla i en grupp inne i iCal. Nu har jag exporterat den gruppen till en ".ics-fil". Min fråga är om jag lägger den nåbar för nedladdning om andra då också kan bli prenumeranter på samma kalendrar - det är det som jag hoppas på då Googles variant för att använda iframe inte fungerar med med flera kalendrar, funkar bara med EN kalender. På så sätt kan folk som har iCal eller Entourage (mac/pc) alltid se om uppdateringar skett.

Olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-16 00:18

Nope, det där kommer inte funka som du vill. ICS-filen innehåller endast alla händelser som fanns just när du gjorde exporten. Den innehåller inte någon information om varifrån de kommer.

Har du prövat detta:

Ursprungligen av Google:

To display events from multiple calendars in the same embedded calendar, simply follow the instructions above to access the Google Embeddable Calendar Helper. Then, select the checkbox next to each calendar you wish to display, in the section 'Calendars to Display.'

Embed on your website - Calendar Help Center

Jodå det har jag provat men att få det att funka med fler än EN kalender från Google går inte i Rapidweaver. Har alltså kryssat för alla kalendrarna och tagit den nygenereade html-koden och klistrat in den på samma sätt som när det bara var EN kalender. Istället valde jag att låta folk välja vilka dom kan prenumerera på... får duga som ett alternativ. Tack för omtanken även fast den inte var en lösning som fungerade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-16 20:47

Detta verkar fungera för mig:
1. Gå in i inställningar för en kalender
2. Klicka på "Anpassa färg, storlek och andra alternativ" ovanför iframe koden
3. Till vänster kan jag nu välja från mina kalendrar.

Har inga kalendrar som jag prenumererar på så det är möjligt att det inte funkar med sånna...

Ursprungligen av flojon:

Detta verkar fungera för mig:
1. Gå in i inställningar för en kalender
2. Klicka på "Anpassa färg, storlek och andra alternativ" ovanför iframe koden
3. Till vänster kan jag nu välja från mina kalendrar.

Har inga kalendrar som jag prenumererar på så det är möjligt att det inte funkar med sånna...

Allt det där har jag provat flera gånger men jag har inte provat med att skapa en ny användare som får prenumrera på samtliga kalendrar och via den använda den kalenderns iframe-möjlighet.

1
Bevaka tråden