Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte slänga mail från gmail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-11-13 22:45

Har precis bytt till nya MBP, allt rullar på fint förutom ett litet problem. Jag har två mailadresser en pop3 kopplad till min hemsida och en gmail. Den förstnämnda fungera som den ska den sistnämnda gör det inte. Jag kan ta emot mail men när jag försöker slänga ett läst mail i min gmailbrevlåda ligger det kvar i inkorgen. Titeln på mailet blir lite mindre opak men vägrar åka över i skräpkorgen. Vad är det som är fel?

Ursprungligen av goupal:

Har precis bytt till nya MBP, allt rullar på fint förutom ett litet problem. Jag har två mailadresser en pop3 kopplad till min hemsida och en gmail. Den förstnämnda fungera som den ska den sistnämnda gör det inte. Jag kan ta emot mail men när jag försöker slänga ett läst mail i min gmailbrevlåda ligger det kvar i inkorgen. Titeln på mailet blir lite mindre opak men vägrar åka över i skräpkorgen. Vad är det som är fel?

Hej goupal och välkommen till 99.se ! Hoppas du ska trivas här.
Jag ser att du har lagt in en ny fråga i en annans tråd. Båda handlar om G-mail men om olika saker. Det är inte lätt att veta var man ska ställa sina frågor vet jag av egen erfarenhet. Tror du får mer svar om du gör det här till en egen tråd. Börja med att kolla på Inställningar uppe till höger när du loggat in på G-mail. Sedan undrar jag också hur du gör når du raderar. Det gör man i flera steg har jag för mig.

Som KaRo redan påpekat så ska man inte slänga in en ny fråga i en annan tråd som handlar om något annat. Visst, det gäller gMail i båda fallen, men det är ändå helt olika frågor.

Så jag har flyttat ut din fråga till en egen tråd.

Eftersom du hade placerat frågan i "Apple programvara"-forumet, så förmodar jag att problemet är i programmet Mail. Men du kan väl bekräfta detta, så att vi vet om frågan ligger i rätt forum. Om det gäller något annat mail-program, eller om det gäller när du loggar in via webb-mail, så ska vi flytta tråden.

/Mod

1
Bevaka tråden