Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarhjälp!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt min första mac(macbook pro)+Logic studio8 jag är helt grön på båda men tycker att jag börja att få snurr på det hela!
Nu till min fråga! När jag lagt ett spår tex en basgång och ska lägga nästa spår så måste jag aktivera det lilla r'et för att få ljud men då börjar jag ju att spela in direkt,jag vill ju kunna prova mej fram till basgången innan jag spelar in hur löser jag det?
Nicko

Om du aktiverar r'et och trycker på play så spelar du inte in, det gör du bara om du trycker på rec.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-14 08:18

Dessutom är lilla knappen "I" knappen för monitoring. Alltså trycker du in "I" så hör du vad du spelar. När du trycker in "R" så ser du signalen in också, vilket du inte gör med enbart "I" intryckt.

Du kan spela in utan att ha tryckt in "R" också. Skillnaden är att om du har "R" intryckt kan du ändra lyssningsvolymen med reglaget för spåret, men insignalen är opåverkad av det och styrs enbart av inputvolymen du ställer in på ditt ljudkort.

Rörigt beskrivet kanske, men jag hoppas det går att förstå.

1
Bevaka tråden