Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-12 12:23

Tjenna! Jag tänkte att det var dags att presentera mig. Jag har ju trots allt varit medlem ett tag, men inte särskilt aktiv, förrän nu.

Jaa, jag har köpt min första dator för ett litet tag sedan, en MacBook 2,0. En härlig upplevelse. Men bara för att det är min första dator, betyder det inte att jag är nybörjare. Jag har alltid gillat datorer, varit klassens "datorexpert" i grundskolan och jag gick Natur matte/data på gymnasiet när det begav sig. Uppfödd på windows, kan windows XP som min egen ficka och förstår inte folk som påstår att windows bara är blåskärmar. Har förvisso bara surfat med Vista, men XP är riktigt stabilt och jag har inte ofta problem med XP, såvida jag inte börjar pilla (t.ex. att byta bootsekvens för att köra linux).
Men jag börjar fundera på om jag märker att jag har problem överhuvudtaget, uppstår det problem, så letar jag en lösning, sen är det inte ett problem längre.

Ehm, ja.

Jag är fotograf, inte etablerad, eller heltidsfotograf ännu, men jag fotar tillräckligt bra och seriöst för att kalla mig fotograf (har ett par uppdrag i bakfickan). Kommer att utbilda mig någonstans, kollar just nu på ICP i NY, innan jag satsar själv. Får se hur banan ser ut.

Är 21 om en månad och bor fortfarande hemma, eftersom jag jobbar några få stackars procent och planerar att flytta till sommaren, eftersom jag då har lyckats att få ett heltidsjobb. (hehe...)

Frågor på det?

Senast redigerat 2008-11-12 14:26

Hej jac !
Att du kör med fyra fingrar på din dator känner jag till. Låter smidigt att ha det. Den är riktigt snygg den nya MacBook. Så du anses som "dataexpert" av kompisar ? Ja, då kan du nog en hel del. Jag kallas för dataexpert av vänner bara för att jag känner till ordet skivverktyg och kan lägga in e-postkonton i Mail. Då förstår du vilken standard det är på deras datakunskaperna !;)
Antar att du redan har hittat Digitalfoto där det är roliga diskussioner. Senast en om Höstfoton som jag gillade. Det finns en del professionella fotografer här på 99.se har jag märkt. Låter spännande med en fotografutbildning i "Äpple".

  • Medlem
  • 2008-11-12 14:27

Ja, fyra fingrar är härligt! Men du körde bara med ett?

Haha, ja, det här med "datorexpert" alltså... Man var ju häftig innan man började bli kallad för nörd
Jag har inte tittat så mycket, men bara lite granna på det forumet, men det kommer nog att bli mer nu

Trevligt att du börjar bli lite mer aktiv, välkommen är ju svårt att skriva när man själv inte varit medlem lika länge som dig. Fotograf låter spännande, många i omgivningen som sysslar med foto, själv håller jag mest på med digital målning och vektor. Kul att du fått upp ögonen för 99.se :)!

1
Bevaka tråden