Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur arbetar man med delade kalendrar i Exchange?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 16:54

Hej alla,

Jag antar att det måste finnas någon här som har erfarenhet av att arbeta med delade kalendrar i Entourage/Exchange som kan guida mig.

Det verkar som man inte kan få upp allas kalendrar på något enkelt sätt, utan att man måste titta på dom en och en, detta behöver jag ha lite mer information om...

Vi är en byrå på typ 10 personer som sitter i samma lokal, tidigare har vi använt oss av Daylite för våra mötesbokningar, men eftersom dom flesta hos oss har iPhones så har vi en hosted exchange nu hos en extern leverantör, alla kör entourage.

Vi är nöjda så klart, men vi behöver klippa navelsträngen till Daylite, och ha allt i ett system, som dessutom enkelt kan uppdateras mot allas telefoner såväl som weblösning och klienter.

Hilfe… Jag blir galen…

/Tangen

jag har för mig att man måste har webdav och nåt mer påslaget på servern. Det känns som att lite googlande eller sökning på 99 borde ge svar. Din fråga är lite luddig, vad är det du inte lyckas med?

När du bokar ett möte i Entourage kan du titta på de andras deltagandes kalendrar om de är upptagna eller inte.

Du kan också få tillåtelse av en annan att titta i dennes kalender, då kan du se vad den personen har för bokningar.

Båda sakerna är på i servern såvida inte någon aktivt slagit av dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 22:27

Jag fattar.
Jag kan se mina kollegors kalendrar, men jag undrar egentligen hur ni arbetar med dom.

tex. Om jag bokar ett möte i den gemensamma och bjuder in tre kollegor, hamnar den då automatisk i min kalender?, och i deras, eller ligger den bara i delade kalendern?

Och i iPhonen, kan jag se andras kalendrar? Kan jag se delade kontakter?

osv,

Undrar om det finns någon macifierad manual man fattar, eftersom alla exchange manualer och böcker är skrivna på pclingu?

/Tangen

Om du skapar händelsen i den gemensamma kalendern och bjuder in alla (inklusive dig själv) finns händelsen överallt (av de som accepterar). Behöver ni en gemensam kalender?

Jag kan inte se andras kalendrar i min iPhone. Tror inte den klarar det.

Man kan ha gemensamma kontakter och de ska dyka upp i iphone. använder inte det själv.
Apple - iPhone - Företag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 19:29
Ursprungligen av mikotekniko:

Om du skapar händelsen i den gemensamma kalendern och bjuder in alla (inklusive dig själv) finns händelsen överallt (av de som accepterar). Behöver ni en gemensam kalender?

Jag kan inte se andras kalendrar i min iPhone. Tror inte den klarar det.

Man kan ha gemensamma kontakter och de ska dyka upp i iphone. använder inte det själv.
Apple - iPhone - Företag

Hmm, verkar vara smidigt, jag tackar för informationen.

Fördelen med en gemensam kalender, är att man kan se alla inbokade möten, även de som man själv inte ska delta på.

Daylite är iofs mycket enklare och starkare, men jag stör mig att behöva en massa olika programvara för olika saker.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 08:31

Någon som har andra erfarenheter?

/Tangen

1
Bevaka tråden