Vilken MacBook ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa:)
Jag ska snart skaffa ny dator. Just nu sitter jag med morsans macbook 2gh, 80gb hårddisk. Jag har funderat på en macbook air (första modellen). Macbooken jag använder nu räcker långt och det jag använder datorn till är surfa, titta på film, konvertera film till ipoden, titta på youtube filmer och använda program som imovie och idvd. Alltså inget jätte krävande.
Men vilken ska jag välja? Nya macbook, macbook air eller den uppgraderade versionen av den vita macbooken?
Tacksam för svar. Om det redan finns en sån här tråd kan ni gärna länka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-08 15:27

Av dina val och kontra det du använder den till, hade jag valt den nya MB. Förbättrat grafikkort och processor som gynnar film/video. Den nya MB är förbättrad/förnyad både på insidan och utsidan. Så om du har möjlighet att välja en sådan, så rekommenderar jag den.

Tack för hjälpen. Jag var inne på en mac affär idag och klämde lite på dom olika datorerna och måste säga att den som gav bäst intryck och känsla var den nya macbooken.

Ja. eftersom det kommer bli mycket film för din del tror jag också att den nya MacBook är bäst för dig. Jag har MacBook Air och den är liten smidig men är nog lite för lättviktig för dig. Den är bra som andra-dator.

1
Bevaka tråden