Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport i Windows via Bootcamp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade inga problem att installera Windows XP SP2 via Bootcamp i min MacBook 2.4 GHz (OS 10.5.5)

Men hur får jag kontakt med internet i Windows-miljön? Ser inga tecken på att det finns någon internetanslutning.

Läste i andra forum att det kan vara problem att få kontakt med internet via Windows/Bootcamp.

Men innan jag tror på det vill jag gärna veta var jag ska kolla för att vara säker på att jag inte har någon anslutning som ligger och väntar på mig.

Ingen?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-22 10:08

Har du lagt in drivrutinerna till nätverksenheterna? Finns på skivorna som följde med din Macbook.

Nej, det jag har inte installerat något 'separat' efter att jag installerade XP via Bootcamp.
Jag trodde at de ingick i själva Bootcamp.
Vad ska jag leta efter på diskarna, mer specifikt?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-23 17:57
Ursprungligen av sirugo:

Vad ska jag leta efter på diskarna, mer specifikt?

Du behöver inte leta. Bara stoppa in nån av skivorna så startar installationen av alla drivrutiner själv. Är det inte den ena skivan så är det den andra.

Ja, så var det ju.
Trodde ju aldrig att windowsprylar skulle finnas på Mac-DVDn.

Nu hittar den nätet. Jag anger hex-nyckeln för WEPn och den försöker ansluta, men misslyckas. Är det nå't annat jag måste kolla?

1
Bevaka tråden