Min skärm klonkar.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tämligen irriterad måste jag nu erkänna att min skärm till min 2.33Ghz MBP har börjat klunka när man fäller skärmen bakåt.

Ljudet kommer från mitten av allting, från baksidan. Jag vette fasen vad det kan vara, inte är det gångjärnen i alla fall. Ljudet kommer längre uppifrån.

När jag åkte tåg och skärmen började gunga en del började den klucka/klicka vid varje gung.

Någon med samma problem eller en lösning?

Gissning är att det är en plastbit som gått av eller kommit ur läge. Finns gott om små plastbitar som håller skärmdelen på plats. Är det tillräckligt irriterande kan du antingen om du har servicemanualen öppna och se eller oxå enklare ringa apple för åtgärd.

Ursprungligen av pepparkaka:

Gissning är att det är en plastbit som gått av eller kommit ur läge. Finns gott om små plastbitar som håller skärmdelen på plats. Är det tillräckligt irriterande kan du antingen om du har servicemanualen öppna och se eller oxå enklare ringa apple för åtgärd.

Frågan är precis som du säger hur mycket det stör mig. Hur kan annars skärmen vara uppbygd? De förra modellerna av bärbara har ju fyra skruvar som håller ihop skärmen, min har noll.

Notera dock!

Skärmen klirrar inte - det är inte någonting som är löst.

Det låter som någonting går av varje gång man rör skärmen bakåt, CRACK liksom. (fram - tyst) (bak) CRACK! osv osv.

1
Bevaka tråden