Macbook Pro - A-versionen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

åt helvete med Dell, nu ska jag köpa mig en MacBook Pro - men för att undvika direkta misstag så vill man bara veta:

1.
Apple har väl inga "Jul"-priser på sin nya Macbook Pro - eller brukar dem ha det?

2.
Är det "NY"-pris nu för att Macbook Pro är så ny, eller hur brukar prisutvecklingen se ut? Jag har för mig att den ligger ganska så stilla - men tråkigt att lägga extra pengar om det är så att priset kommer sjunka dagen efter

3.
Jag har hört av en kollega att han ska köpa en också - men att han avvaktar eftersom "Version A" brukar ha lite defekter - och att han då hellre väntar på "Version B".

Men vi som då har "Version A", kommer vi kunna byta in våra till "Version B"?

4.
3-års tillägget man kan täckna, är det värt det - på min Dell kan jag i efterhand förstå det, för min Dell har vart strulig - men på en Macbook Pro, är det värt det?

Jag hoppas ni kan bistå med lite hjälp, så att man kan känna sig lite mer säker!

• Avstängd
  • Örebro
  • 2008-11-04 09:52
Ursprungligen av martin.klasson:

1.
Apple har väl inga "Jul"-priser på sin nya Macbook Pro - eller brukar dem ha det?

-Nej priserna ligger stilla.

2.
Är det "NY"-pris nu för att Macbook Pro är så ny, eller hur brukar prisutvecklingen se ut? Jag har för mig att den ligger ganska så stilla - men tråkigt att lägga extra pengar om det är så att priset kommer sjunka dagen efter

-Nej priserna ligger stilla.

3.
Jag har hört av en kollega att han ska köpa en också - men att han avvaktar eftersom "Version A" brukar ha lite defekter - och att han då hellre väntar på "Version B".

-Rev A brukar dras med en del barnsjukdomar, och förhoppningsvis är dessa fixade när man släpper Rev B. Därav din kollegas väntan.

Och nej, ni kommer inte kunna byta. Det handlar om hårdvaran, inte mjukvaran.

4.
3-års tillägget man kan täckna, är det värt det - på min Dell kan jag i efterhand förstå det, för min Dell har vart strulig - men på en Macbook Pro, är det värt det?

-Man kan aldrig vara säker, dock har du ju en garanti på 1år tror jag det är. Men skulle exempelvis logickortet gå sönder efter ett år kommer du bittert ångra att du inte köpte Apple Care.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-04 09:59

Nej Apple har inga "julpriser" utan priserna ändras bara när modellen uppdateras.

Det är alltid en chansning med nya modeller. Du har ett års garanti. Apple Care kan du köpa och registrera när som helst under året, så det kan du ju köpa senare.

Ja! Tack så mycket!

Det får nog bli en 3-års försäkran på denna!

Det brukar inte finnas någon gissning måhända på när en Revision B dyker upp?
Och hur får man nys om att Revision B finns, (eller är det därför man hänger här på forumet för kanske) - För apple göra väl inte direkt någon större reklamkampanj för att Version B kommer ut

Finns det redan nu några kända Version A-sjukdomar som gör att man bör akta sig?

Det får nog bli en 3-års försäkran på denna!

Tänk bara på att AppleCare inte är en försäkring.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 10:24

Jag vill minnas att det är precis det Apple har, julpriser. Tycker mig ha sett det ibörjan av dec att de har bättre priser.

Jag tog mig en titt på prisjakt, men de har inte riktigt samma kläm på apple-produkterna när det gäller prisutvecklings-kurvorna tyvärr.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 11:53

Vad menar du med "byta in"?

Jag är riktigt nöjd med min nya Pro, har inte hittat några fel på den än.

jag menar OM version B kommer - om man då får byta in sin Version A mot den uppdaterade.

Så att man inte hamnar med ett allvarligt fel som man får leva med... Jag har inte tid till att vänta till en Version B tyvärr innan jag måste göra mitt inköp. Så jag hoppas denna version A blir slutgiltiga versionen ,)

jag menar OM version B kommer - om man då får byta in sin Version A mot den uppdaterade.

Nej, det får du inte. Men om det upptäcks något utbrett problem (som t.ex nyligen med grafikkort i MacBook Pro), så brukar Apple erbjuda gratis reparation och/eller förlängd garanti.

1
Bevaka tråden