Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office Update 12.1.3 problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

"Du kan inte installera Office 2008 12.1.3 Update på den här volymen. En version av programvaran som krävs för att installera den här uppdateringen kunde inte hittas på den här volymen."

Vad göra annat än ominstallering? Inget är flyttat eller ändrat. Microsoft Office ligger i programmappen och Spotlighten är aktiv.

Macbook
Mac OSX 10.5.5
1,83 GHz Intel Core Duo
2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

99macJohan

Vilken version har du nu?

12.1.3 kräver att du har 12.1.0 installerad.

Om du inte har 12.1.0, utan fortfarande kör 12.0.x, så måste du installera den först.

Naturligtvis har jag 12.1.2 vilket ger att jag har 12.1.1, vilket ger att jag har 12.1.0...

N-U önskar jag 12.1.3 vilket ger att jag i framtiden vill ha 12.1.4...

Jag hade samma problem, hittade detta på MacUpdate:

1. Download the update from Microsoft and DRAG the OFFICE 2008 12.1.4 Update FILE FROM THE DMG FOLDER ONTO YOUR desktop - you will be modifying the file, so need to be able to edit and save it

2. Right click on the Updater ON YOUR DESKTOP and click "Show Package Contents".

3. Navigate to Contents -> Resources. You need to modify the script: package_updatable.

4. Remove these TWO lines using Text Edit, BBEdit or similar:

if not found_valid_version:

sys.exit(48)

Save these changes to the Updater [ALLOW IT TO OVERWRITE WHEN ASKED] then close. Now it will update.

Fungerade alldeles utmärkt för mig!

/Robban

Ursprungligen av 99mac-Johan:

Naturligtvis har jag 12.1.2

"Naturligtvis" - ja, för dig kanske. Men eftersom du inte gav den bakgrundsinformationen, så måste min fråga ställas. Vi kan inte ta för givet att du har rätt version.

Du anar inte hur många trådar som tvingas byta spår efter några inlägg - när trådskaparen helt plötsligt berättar något som han borde berättat från början.

Ursprungligen av Robert Linder:

Jag hade samma problem, hittade detta på MacUpdate:

1. Download the update from Microsoft and DRAG the OFFICE 2008 12.1.4 Update FILE FROM THE DMG FOLDER ONTO YOUR desktop - you will be modifying the file, so need to be able to edit and save it

2. Right click on the Updater ON YOUR DESKTOP and click "Show Package Contents".

3. Navigate to Contents -> Resources. You need to modify the script: package_updatable.

4. Remove these TWO lines using Text Edit, BBEdit or similar:

if not found_valid_version:

sys.exit(48)

Save these changes to the Updater [ALLOW IT TO OVERWRITE WHEN ASKED] then close. Now it will update.

Fungerade alldeles utmärkt för mig!

/Robban

Tack!

jag får det inte att funka...givet att du inte har skrivit fel... jag pratar ju om 12.1.3 så har jag följt instruktionerna (12.1.4) men jag vet inte om jag sparar rätt; mac hd?

1
Bevaka tråden