Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollatencylyssning.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eller zero latency monitoring för de internationelle.
Finns det nån liten lösning som låter en ha lyssning utan latency i logic om man använder det interna ljudkortet på en imac?

Vet inte hur det blir med impedanser och sådär, men rent spontant borde det fungera med en sån här: Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Pluggen in i datorn, insignalen i det ena hålet och tappa lyssningssignal ur det andra. Eller är det en jättedum idé?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-03 14:32

Så länge som det är linesignaler så borde det funka bra att göra så tycker jag.

Hm, jag vet inte riktigt hur jag tänkt. Hur jobbar t.ex. firewireljudkorten med sin mixermjukvara? Tas signalen analogt innan AD och tar enbart styrdata från mjukvarumixern?

Med firewirekort lyssnar du innan A/D (om ditt interface stöder direct monitoring) och slipper ju då latency. Om du kör via en mixer så kan du ju ta lyssningen därifrån.

Jag måste vara lite efter men jag förstår inte hur du skulle få det att funka med en förgrening? :S

Ursprungligen av Jonas W:

Jag måste vara lite efter men jag förstår inte hur du skulle få det att funka med en förgrening? :S

Förgrenaren kopplar ju bara ihop alla terminaler passivt. Det vill säga att oavsett var du stoppar in signalen, antingen via hanen som det är tänkt, eller via en minitele-sladd in i endera av honorna så kommer du få samma signal på de andra två terminalerna.

På så får man en extra utgång från sin källa där man till exempel kan plugga in sina monitorer via minitele.

I praktiken blir det ju precis samma sak som att splitta signalen till två par hörlurar, fast här är det en dator och ett par monitorer som "lyssnare" istället.

Hänger du med nu eller rörde jag bara till det?

haha ja nu är jag med, nog är man lite efter alltid

Jag får nog helt enkelt använda ett externt ljudkort ändå.

1
Bevaka tråden