Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

se på webtv via canal+?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får svaret "operativsystem ej godkänd" när jag försöker beställa match/allsvenskan via canal+:s hemsida. Vad dom önskar framgår inte, men gissar att det rör sig om internet explorer...Sitter med en MacBook från 2008, 10.5.5. Frågan är då:

Hur gör jag? Är det överhuvudtaget möjligt? Eller tvingas jag till att förnedra mig med en pc?

Tacksam för svar.

  • Superhjälte
  • 2008-11-02 15:36

Du är tvungen att installera Windows.

Det skulle väl fungera via VMWare Fusion eller Parallels men det är väl så att det kräver en viss DRM version för Windows Media Player. Tror inte det fungerar via Crossover men inte helt hundra.

Du tvingas inte förnedra dig med en PC men du måste köra windows

/Adam

Ok! Installera windows alltså. För en datoridiot som mig själv, kan jag hitta windows för mac på nätet, någon speciell version eller så?

Ursprungligen av freddy76:

Ok! Installera windows alltså. För en datoridiot som mig själv, kan jag hitta windows för mac på nätet, någon speciell version eller så?

Windows är något som du måste köpa en licens för, om inte ens skola/företag har något avtal som ger studenter/anställda tillgång till det gratis.
Sedan kan du installera det via Boot Camp eller virtualisera det i något av programmen VMWare fusion och parallells. Det har gåtts igenom mycket på forumet så använd sök funktionen för mer detaljerat om de olika alternativen.

/Adam

Ok, Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 15:08

Funkar på Mac nu. "Flash (Mac & PC)"....

1
Bevaka tråden