Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vill inte att man ska kunna ladda ner bilder från iWeb

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 01:01

Hallå allihopa,

jag sitter och gör min hemsida i iWeb men jag vill INTE att man ska kunna ladda ner bilderna som jag laddar upp på hemsidan. Jag vill dock ha dem i en sån där bildvisarmall så man kan se dem genom bildspel etc.

hur får jag bort "hämta bild" ikonen?

tack på förhand!

Leo

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 09:21

Att komma runt att bilder laddas ner till en användares dator är nog omöjligt, då detta automatiskt sker när man laddar en sida genom att all information läggs i en cache-mapp. Visserligen går det att göra så att en användare inte kan ladda ner den till en valfri mapp genom att stänga av högerklick, men även detta kan en normalbegåvad internetanvändare komma runt om de verkligen vill.

Av användarskäl är det helt enkelt onödigt att försöka förhindra bilder att laddas ner, och ser inte riktigt anledningen till att du inte vill att de ska ha möjlighet att göra det. Ifall någon gillar din bild ska de kunna spara ner den till sin dator, och om du har kommersiella skäl får du helt enkelt erbjuda en mer högupplöst bild i bättre kvalitet och utan vattenstämpel (eller liknande) för den som väljer att betala.

Det värsta man kan göra för en potentiell kund är att få den att känna sig ovälkommen.

1
Bevaka tråden