Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mycket varm MBP efter viloläge

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min dator idag och var när på att bränna ner hela huset tack vare de. INTE BRA!!!

Hur som helst så använde jag min nya dator på jobbet. Jag instalerade och grejade med den hela dagen. När Det var dax att åka hem packade jag ner datorn i ursprunglig förpackning som datorn kom med. Dum som man var satte man datorn bara i vila.

När jag kom hem ca en timma efter jag packat ner datorn och skulle ta upp den var den STEKHET och fläkten gick på för fullt. Brände mig på chassit och det var jäklig tur att jag tog upp den med en gång jag kom hem. Fick panik och trodde jag hade förstört min nya fina 26000 kr dator. Denna gången hade jag tur och inget luktade bränt o jag har lärt mig en bra läxa.

Så nu vil jag varna! Packa inte ner datorn i förpackingen utan att stänga av den.

Tror ni det kommer bli likadant på ett vanligt skyddsfodral?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-10-29 00:13

Gick den verkligen ner i viloläge? låter ju ruggigt otäckt det där.

Ursprungligen av KaRo:

Ja, jag tror inte man ska transportera en dator som bara är i vila och inte avslagen.

Jag gör det varje dag och min MacBook gnäller inte. Tror bestämt att trådskaparen har fått ett exemplar redo för service!

Såg att det redan finns updates för de nya böckerna, dessa kanske fixar detta ?

Menar så klart software...

Ändrade rubriken. Dels för att den hade ett lite lustigt syftningsfel, och dels för att den inte sade någonting om vad tråden handlar om.

Till dem som kommenterade den gamla rubriken, och till dem som kommenterade kommentarerna om den gamla rubriken:
Om det är en dålig rubrik - kommentera det inte i tråden. Klicka på rapportera-knappen i stället, så att vi moderatorer får reda på felen.

Tog bort några offtopic-inlägg också.

/Mod

Senast redigerat 2008-10-29 09:35

Garantireparation, sa Bull.

Jag har "vilat" min iBook sen jag köpte den för fyra år sedan - på flygresor, över natt, i väskor, ja precis överallt.

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-29 09:42

Nästa gång du ska transportera den så bör du kolla så att den verkligen gå ner i viloläge. Den vita lampan på framsidan ska "pulsera", ungefär som om att datorn andas långsamt..

Har för mig att bland andra EyeTV's program kan bråka med vänteläget och göra så att den inte går ner ordentligt.

Själv ställde jag om hibernation mode igår så att datorn endast sparar till ram-minnet och inte bryr sig om disken = snabbt vänteläge, datorn går ner direkt. Dock så får man passa sig från att få slut på batteri i vänteläget, då sparas inte sessionen.

1
Bevaka tråden